אלחנדרו גונסלס איניאריטו


כל מה שרצית לדעת על אלחנדרו גונסלס איניאריטו:
אלחנדרו גונסלס איניאריטו (Alejandro González Iñárritu; נולד ב-15 באוגוסט 1963), הוא במאי קולנוע מקסיקני, זוכה פרס אוסקר, אחד משלושת הבמאים הידועים כ"שלושת האמיגוז" (יחד עם אלפונסו קוארון וגיירמו דל טורו).
נולד במקסיקו סיטי.
החל את הקריירה כ-DJ בתחנת רדיו פופולרית במקסיקו בשנת 1984.
בסוף שנות השמונים עבד כמלחין סרטי קולנוע מקסיקנים.
הוא למד קולנוע בארצות הברית.
בשנות התשעים החל להפיק ולביים בטלוויזיה המקסיקנית.
ב-1996 ביים סרט ספרדי קצר, בן 44 דקות, אותו גם הפיק.
ארבע שנים אחר כך ביים את סרטו הראשון, "אהבה נושכת", שהיה מבט על פני החברה המקסיקנית, הבנוי כשלושה סיפורים שונים.
המבקרים הרעיפו תשבחות על סרט הבכורה של גונסלס איניאריטו, והוא זכה ב-11 פרסי האוסקר המקסיקני, פרס הסרט הזר באוסקר הבריטי, זכייה בשני פרסי פסטיבל קאן ומועמדות לפרס האוסקר לסרט הזר.
לאחר מכן היה שותף לעשיית הסרט "11'9"01 September 11" משנת 2002, שהיה אסופת אפיזודות של 11 במאים בולטים ממדינות שונות המגיבים לאירועי הטרור של ה-11 בספטמבר ודנים ביחסים שבין המערב לעולם השלישי.
גונסלס איניאריטו ייצג בסרט את מדינתו – מקסיקו.
ההתעניינות הבינלאומית בסרטו "אהבה נושכת" הביאה להתעניינות אמריקאית בקולנוע המקסיקני, וגונסלס איניאריטו נקרא לביים סרט אמריקני.
הוא הסכים, וביים את "21 גרם", הדומה בסגנונו ל"אהבה נושכת", כשעסק במספר סיפורים של אנשים המנסים לשרוד את החיים, כשתאונת דרכים אחת קושרת את גורלם.
נעמי ווטס ובניסיו דל טורו שכיכבו בסרט קיבלו על תפקידם מועמדות לפרס האוסקר.
ב-2006 עלה לאקרנים סרט חדש בבימויו, "בבל", העוסק בארבעה סיפורים המתרחשים בארבעה מקומות שונים בעולם: מרוקו, ארצות הברית, מקסיקו ויפן, בו מככבים בראד פיט, קייט בלאנשט וגאל גרסיה ברנאל.
הסרט זכה בפסטיבל קאן 2006 בפרס הבימוי וחבר השופטים, ובנוסף קיבל 7 מועמדויות לגלובוס הזהב, כמו גם 7 מועמדויות לפרס האוסקר, כולל לגונסלס איניאריטו עצמו, על הבימוי.
בינואר 2015 זכה איניאריטו בפרס התסריט הטוב ביותר בטקס גלובוס הזהב על תסריט הסרט "בירדמן" שכתב ביחד עם ניקולאס גיאקובון, אלכסנדר דינלאריס וארמנדו בי.
בפברואר 2015 זכה בפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר על סרט, באותו הטקס זכה איניאריטו גם בשני פסלונים נוספים על התסריט המקורי ובפרס הסרט הטוב ביותר עבור הפקת הסרט בצוותא עם ג'ון לשר וג'יימס סקוצ'דופול.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לאלחנדרו גונסלס איניאריטו:
במאי קולנוע מקסיקנים
זוכי אוסקר: הבמאי הטוב
זוכי אוסקר: התסריט המקורי הטוב