רמז – עזרה ופתרונות

אפקט האדם השלישי

כל מה שרצית לדעת על אפקט האדם השלישי:
אפקט האדם השלישי (באנגלית: The Third Person Effect) הוא מושג שנטבע בשנת 1983 על ידי חוקר תקשורת ההמונים פיליפס דויסון (Phillips Davison), והוא מתאר את התופעה לפיה אנשים נוטים להעריך כי התקשורת משפיעה על אנשים אחרים יותר מאשר היא משפיעה עליהם עצמם.
ב"אפקט האדם השלישי" נעשה שימוש במחקרים רבים, בעיקר בכאלה הבודקים ההשפעה של מסרים תקשורתיים כגון פרסום, אלימות, תפיסות גוף וכדומה.
ייחוס השפעת התקשורת ל"אחר" משקף אמונה במודל המייחס השפעות חזקות של התקשורת על הציבור, עד הבניית המציאות עצמה.
לפי דויסון, הנטייה מתחזקת ככל שאותם אנשים "אחרים" נתפסים כרחוקים מקבוצות הייחוס העצמית (מעמד סוציו-אקונומי שונה, גיל, מגדר שונה וכדומה).

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לאפקט האדם השלישי:
תקשורת המונים
פסיכולוגיה חברתית

Exit mobile version