רמז – עזרה ופתרונות

בסיליוס השני בולגרוקטונוס, קיסר האימפריה הביזנטית

כל מה שרצית לדעת על בסיליוס השני בולגרוקטונוס, קיסר האימפריה הביזנטית:
בסיליוס השני בולגרוקטונוס ("קוטל הבולגרים"; יוונית: Βασίλειος Β' ο Βουλγαροκτόνος) היה קיסר ביזנטי מהשושלת המקדונית ששלט מ-976 עד 15 בדצמבר 1025.
נולד בשנת 958 לרומאנוס השני.
בגיל 5 נתייתמו הוא ואחיו קונסטנטינוס, שהיה מאוחר יותר לקיסר קונסטנטינוס השמיני (Κωνσταντίνος Η΄).
ככל הידוע הוא לא העמיד צאצאים, וכנראה לא התחתן.
בין השנים 963 ו-976 משלו בביזנטיון עוצרים, בתחילה ניקיפורוס השני (Νικηφόρος Β΄ Φωκάς), שהתחתן עם תיאופנון, הקיסרית, ולאחר הרצחו (969), בהסכמתה, עלה לשלטון רוצחו, יוחנן הראשון צימיסקס (Ιωάννης Α΄ Τζιμισκής), שהיה שר הצבא.
לאחר מותו של זה, קיבלו האחים את הממלכה.
אך בסיליוס היה מוכשר ותקיף יותר מקונסטנטינוס אחיו, והוא תפס את רסן השלטון בהסכמת אחיו, שקיבל מעמד של מלך, אך לא משל בפועל.
בסיליוס נחשב בצדק לאחד מהקיסרים הגדולים של ביזנטיון.
כבר בראשית דרכו ביטל חלק גדול מזכויות האצילים והוציא כמה מהם להורג, תוך כדי סיכון כיסאו, דאג למערכת משפט וגביית מיסים צודקת, והפך את קונסטנטינופול לאחת הערים המפוארות באירופה.
ב-(996) נדרש בסיליוס למלחמה בבולגרים, שהתחילו לתקוף את האימפריה כבר כמאה שנה קודם, ונחל כמה ניצחונות ב-(1004, וב-1010), עד שהנחיל לבולגרים את תבוסתם המוחצת בקרב בלאסיצה, שהוביל למיגורם ב-1014‏ ובעקבות כך קיבל את התואר "בולגרוקטונוס".
לאחר מותו עלה על כיסאו אחיו, ולאחר מכן בנות אחיו, זואי ותאודורה; בתחילה היו בעליה ומאהביה של זואי הקיסרים, ולאחר מכן היו הן קיסריות.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לבסיליוס השני בולגרוקטונוס, קיסר האימפריה הביזנטית:
קצרמר היסטוריה
קיסרי האימפריה הביזנטית

Exit mobile version