רמז – עזרה ופתרונות

בקיבוץ היוונית הראשונה שניה והעברית השניה ראשונה (3, 4)


פתרון תשחץ: אתגר מנטלי מרענן

פתרון תשבצים הוא פעילות אהובה על רבים, ויש לכך סיבה טובה. מלבד היותה דרך מהנה לבלות זמן פנוי, היא גם מהווה אימון מצוין למוח ומחזקת את יכולת החשיבה הביקורתית, המילולית והלוגית. האתגר שמציבים התשבצים, בכל רמת קושי שהיא, מספק לנו תחושה של סיפוק ושל הישג כאשר מצליחים לפתור אותם.

במיוחד עבור חובבי התשבצים המורכבים, מופיעות לעתים הגדרות מאתגרות במיוחד, המציבות בפנינו חידות שמצריכות חשיבה יצירתית ותשומת לב לפרטים. ההגדרה הזאת, שמציגה לנו מילים בעלות סדר אותיות הפוך שיש להן משמעות גם בשפה העברית וגם בשפה היוונית, היא דוגמא מצוינת לכך.

ההגדרה המאתגרת:

> בקיבוץ היוונית הראשונה שניה והעברית השניה ראשונה (3, 4)

ההגדרה הזאת מציגה אתגר ייחודי לפתרון. היא דורשת מעמנו להתמקד בשתי שפות באופן סימולטני, ולפענח את ההגיון ההפוך ששולט בה.

המשימה שלנו היא למצוא מילה בת 3 אותיות בלי שום מיקום ספציפי של אותיות. אותיות אלה מהווים את האותיות הראשונות של שתי מילים בנות ארבע אותיות. במקביל, האותיות שלוש ו ארבע מהמילה בת 3 אותיות יוצרות את שתי האותיות הראשונות של מילה בת ארבע אותיות בלי שום מיקום ספציפי. המילה הראשונה בלי מיקום ספציפי של אותיות היא מילה ביוונית והמילה השניה בלי מיקום ספציפי של אותיות היא מילה בעברית.

האתגר הוא להבין את ההיגיון ההפוך שמוצג במשחק המילים הזה. במילים אחרות, האות הראשונה של המילה הראשונה ביוונית היא האות השניה של המילה השניה בעברית, והאות השניה של המילה הראשונה ביוונית היא האות הראשונה של המילה השניה בעברית.

נסו לפצח את ההיגיון שמאחורי ההגדרה הזאת ולמצוא את שתי המילים שמתאימות לתנאים. תן לי את הפתרון בתיבה המתאימה להלן!

אפשרויות: ביתאלפא.

Exit mobile version