רמז – עזרה ופתרונות

ג'יי אר יואינג

כל מה שרצית לדעת על ג'יי אר יואינג:
ג'ון רוס יואינג הבן (אנגלית: .
John Ross Ewing, Jr) המכונה ג'יי אר (.
J.
R), הוא דמות בדיונית ראשית בסדרת הטלוויזיה "דאלאס", ששודרה ברשת CBS בין השנים 1978 ל-1991, וכן בשלושה סרטי טלוויזיה שנעשו בהמשך לסדרה או במקביל לה: "דאלאס: השנים המוקדמות" (1985), "דאלאס: שובו של ג'יי אר" (1996) ו"דאלאס: מלחמת בני יואינג" (1998).
הדמות גולמה על ידי השחקן לארי הגמן, שהיה בן 47 כאשר החלו צילומי התוכנית "דאלאס", ובן 67, כאשר הסתיימו צילומי סרט הטלוויזיה האחרון שנעשה על פי הסדרה.
יוצר הדמות, ויוצר הסדרה "דאלאס" הוא התסריטאי דייוויד ג'ייקובס.
ג'יי אר יואינג תואר כאדם חסר מצפון ושאפתני, שאינו מהסס לפגוע בקרובים לו, בידידיו ובבני משפחתו, ושואף לעוצמה ולצבירת ממון.
כאשר החלה הסדרה "דאלאס", בפורמט של מיני סדרה בת חמישה פרקים, היה הרעיון המקורי שילוב בין "בוננזה", סדרה ותיקה בה תוארה משפחה פטריארכלית ובה אב דומיננטי ושלושה בנים, ורומאו ויוליה סיפורם של שני נאהבים ממשפחות יריבות.
בהתאם לכך, לא עמדה דמותו של ג'יי אר במוקד העניינים בתחילה, אלא הסדרה התמקדה בסיפורו של אחיו הצעיר "בובי יואינג" (שגולם על ידי פטריק דאפי) שנישא לבת המשפחה היריבה, משפחת בארנס, על רקע תככים ומזימות בין אילי נפט בעיר דאלאס שבטקסס.
עד מהרה, כבשה דמותו של ג'יי אר התככן והאגוצנטרי את הצופים, והוא הפך לאנטי-גיבור הידוע ביותר בטלוויזיה האמריקנית בתקופתו.
עם סיום העונה השנייה של הסדרה, נראה ג'יי אר נורה בידי אדם מסתורי.
המדובר בקליף האנגר מתוכנן, שנועד ליצור מתח לקראת עליית העונה השלישית של הסדרה.
השאלה "מי ירה בג'יי אר?" הייתה למטבע לשון, ופתרון התעלומה במהלך העונה השלישית הביא את הסדרה לשיאי צפייה ופופולריות.
ברקע הדברים עמדה דרישתו של הגמן, שגילם את ג'יי אר, להעלאה משמעותית בשכרו, כאשר הייתה בידי המפיקים הברירה להיענות לדרישותיו, או "להרוג" את דמותו.
לבסוף החליטו המפיקים להותירו בחיים, והדמות המשיכה להופיע בכל העונות שלאחר מכן.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לג'יי אר יואינג:
דאלאס (סדרת טלוויזיה)
דמויות טלוויזיוניות

Exit mobile version