היהדות במוזיקה


כל מה שרצית לדעת על היהדות במוזיקה:
היהדות במוזיקה (בעברית לעתים נקרא היהודים במוזיקה, גרמנית: Das Judenthum in der Musik) הוא המאמר האנטישמי המרכזי ביותר אשר פרסם ריכרד וגנר בעיתון Neue Zeitschrift für Musik בשנת 1850 בעיר ציריך, שבה התיישב שנה לפני כן.
המאמר פורסם תחילה בשם העט K.
Freigedenk ("מחשבה חופשית").
ההתייחסות למאמר הייתה מעטה עד פרסומו על ידי וגנר עם חתימת שמו בחוברת בשנת 1869, וכך עורר גל מחאה אשר התבטא לראשונה בעת הצגת האופרה Die Meistersinger von Nürnberg ("אמני השירה מנירנברג").

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להיהדות במוזיקה:
חיבורים אנטישמיים
ריכרד וגנר