הערכת ספריות


כל מה שרצית לדעת על הערכת ספריות:
הערכת ספריות היא תהליך מובנה הנועד להעריך את איכות שירותי הספרייה בעיני המשתמשים.
הנתונים והמידע הנרכשים בפעילות זו מאפשרים לספרייה לשפר את שירותיה ולזהות את צרכי המשתמשים בהיבטים רבים: הסביבה הפיזית, בחינת האוספים, בחינת ממשקי הגישה לתכנים והשירותים הניתנים על ידי הספרייה מתוך הספרייה ומרחוק.
את נושא הערכת ספריות מוביל בעולם איגוד ספריות המחקר בארצות הברית (ARL) אשר מפרסם באופן שוטף מאמרים, קווים מנחים וכלים סטטיסטיים לפעילות זו.
אחד מכלים אלו הוא ה-LibQUAL הבודק שלושה ממדי שירות: הספרייה כמקום (LP: Library as Place) שליטה במידע: איכות האוסף והממשקים (IC: Information Control) ואיכות השירות (AS: Affect of Service).
‏ LibQUAL הפך להיות כלי הערכה הנפוץ ביותר בקרב ספריות אקדמיות ונכון ל-2012, עשו בו שימוש יותר מאלף ספריות אקדמיות בעולם, רובן מצפון אמריקה ואירופה, אך גם בהונג קונג, דרום אפריקה, האמריות וישראל.
נכון לשלב זה השאלון תורגם ליותר מ-20 שפות כולל עברית.
בנוסף ל-LibQUAL כלולים בפעולות הערכת ספריות גם סקרים ותצפיות שונות כגון סקר שמשות באתר הספרייה, תצפית על דלפקי השירות, סקרי שביעות רצון אלקטרוניים, קבוצות מיקוד וראיונות.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להערכת ספריות:
ספרנות
איכות