הקרבה (שחמט)


כל מה שרצית לדעת על הקרבה (שחמט):
הקרבה בשחמט היא מהלך/סדרת מסעים במהלכם השחקן מוותר על כלי אחד או יותר במטרה להשיג את יעדיו.
היעד עשוי להיות שיפור עמדה שתניב את היתרונות הבאים :

מט מיידי
פתיון ליריב (שיקבל את ההקרבה) הגורר הפסד של כלי או כלים בעלי ערך גבוה יותר
השגת יתרון עמדתי שיבוא לידי ביטוי מאוחר יותר
כפיית שח נצחי, כלומר השגת תוצאת תיקו במשחק.

שחקן שמבצע את ההקרבה מנסה להסוות את מועד ההקרבה והיא תבוצע בדרך כלל במצבים מסובכים.
הקרבה עשויה להיות שגויה ולא להשיג אף אחת מהמטרות המוצגות לעיל.
יתרון נוסף של הקרבה הוא האלמנט הפסיכולוגי שלה, משום שהיא משדרת ומצביעה על מהלך מפתיע הדורש בדרך כלל חישובים מסובכים יותר ומוציא את היריב ממסלול המשחק הרגיל.
מהלך ההקרבה אופייני לשחקנים אגרסיביים ויצירתיים המנסים להפוך את המשחק למסובך ומעניין יותר ומוכנים לשם כך לבצע מסעים מורכבים.
ביצוע ההקרבה דורש מהמבצע יכולות של ראיה קדימה של מספר מהלכים או הבנה רחבה בעמדה שתתקבל על מנת שהיעדים יושגו.

8

7

6

5

4

3

2

1

א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח

המסע 6.
ר:ו7+ הוא הקרבת רץ

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להקרבה (שחמט):
שחמט