חדף פיל אדום ראש


כל מה שרצית לדעת על חדף פיל אדום ראש:
חדף פיל אדום ראש (שם מדעי:Rhynchocyon petersi) קרוי גם סנג'י שחור הוא מין של חדף פיל במשפחת הארכפיים (Macroscelididae) שפירושו "ירכיים גדולות" החי במזרח אפריקה.
חדף פיל אדום ראש מחטט באדמה כדי למצוא מזוןהסנג'י הוא יונק זעיר, אורך ראשו וגופו 22-27 ס"מ, אורך זנבו 25 ס"מ, ומשקלו 482-595 גרם, רגליו האחוריות ארוכות יותר מהקדמיות.
צבע פרוותו שחור, חלקו הקדמי וראשו חום אדמדם, חוטמו דק וארוך וצבעו כתום, עיגול לבן מסביב לעיניו, אוזניו זנבו וקצה חוטמו בצבע ורדרד-לבן.
כשאר החדפי פיל הסנג'י נמצא רק ביבשת אפריקה וחי רק במדינות: טנזניה ודרום מזרח קניה.
בית גידולו כולל יערות נשירים ויערות טרופים, ולעתים גם שטחים חקלאיים נטושים.
שני בני הזוג מגינים על שטחם המשתרע על 1-1.
7 דונם, ובונים עד כ-עשרה קינים המשמשים למקלט, למרות שהם מונגמיים בדרך כלל הם יחיו לבד, והזכר גם אינו משתתף בטיפול הצאצאים.
הסנג'י פעיל בשעות היום ומבלה את זמנו בחיפוש אחר מזון, בעזרת חוטמו הארוך הוא מחטט בפסולת וצמחייה, כדי להגיע לחיפושיות, נמלים, זבובים וחסרי חוליות אחרים.
לסנג'י חוש ריח טוב, ומדי כמה שניות הוא עוצר ומרחרח את האויר, בין טורפיו נמנים עופות דורסים ונחשים, ולכן מידי פעם הוא יביט למעלה או למטה כדי לראות אם יש איום, כאשר הסנג'י חש בסכנה הוא ימלט במהירות למאורתו או לקן אחר שהכין למקרה חרום, בשבילים שהוא מכין לעצמו, על ידי ניקוי פסולת ועלים.
מצבו של הסנג'י מוגדר "פגיע" בשל הרס בית גידול למטרות חקלאיות, באזורים מסוימים בהם יש מחסור באוכל ייתכן כי הוא ניצוד לאכילה, עד שנת 2006 מצבו היה סכנת הכחדה.
קימים גרעיני רבייה בגני חיות בצפון אמריקה המשחררים סנג'ים לטבע, וכמו כן קיימים מספר אזורים מוגנים בהם הוא יכול לחיות ללא הפרעה.
תוחלת חייו של הסנג'י 4-5 שנים.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לחדף פיל אדום ראש:
מינים פגיעים
חדפי פיל