יהודה אליאס בקרתגו? (6)


יהודה אליאס בקרתגו? (6)
פתרון תשחץ: יהודה אליאס בקרתגו? (6)

אהלן חובבי תשחצים! היום אנחנו מתמודדים עם הגדרה מעניינת במיוחד: "יהודה אליאס בקרתגו?". 6 אותיות בלבד, אבל מסתתרות בהן כל כך הרבה אפשרויות. מה הקשר בין יהודה אליאס לבין קרתגו? מהו הקשר ל-6 אותיות? זהו אתגר אמיתי, שדורש מאיתנו לחשוב מחוץ לקופסה ולשלוף כל כלי אפשרי משימוש.

ראשית, עלינו לבחון את המילים עצמן. "יהודה אליאס" – שם נפוץ, אולי אישיות היסטורית מוכרת? "קרתגו" – עיר עתיקה, מושבת צידון, ידועה בעושרה, בהיסטוריה שלה, ובמלחמותיה עם רומא. האם יש קשר בין השניים? הרי יהודה אליאס, כפי שאנו יודעים, לא היה מנהיג צבאי בקרתגו. האם יש לנו כאן משחק מילים?

יתכן וההגדרה נועדה להטעות אותנו, להוביל אותנו למחשבות שגויות. אולי הכוונה היא למילה שמשתמשת במילים יהודה ואליאס בצורה סמלית? אולי מדובר במשהו קשור לתרבות עתיקה או לרוחניות?

חשוב גם לזכור את המספר 6. מספר אותיות, זה נכון, אבל האם הוא נושא משמעות כלשהי? 6 הוא מספר בעל סמליות דתית ופוליטית, הוא מופיע במגוון מסורות. האם המספר 6 יכול להצביע על רמז כלשהו לגבי התשובה?

כדי למצוא את התשובה הנכונה, עלינו לנסות ולשלב את כל הרמזים יחד. עלינו לזכור שפתרון תשחצים הוא משחק שדורש יצירתיות, זיכרון, וידע רחב.

ומה אתם אומרים? יש לכם רעיון לגבי הפתרון?
שלחו לנו את התשובה שלכם בתגובות, ונשמח לראות אם תצליחו לפתור את החידה.

אפשרויות: חניבעל.