רמז – עזרה ופתרונות

יואכים השני מברנדנבורג

כל מה שרצית לדעת על יואכים השני מברנדנבורג:
יואכים השני "הקטור" מברנדנבורג (1505 – 1571) היה נסיך בוחר של ברנדנבורג, ונקרא על שם הגיבור הידוע ממלחמת טרויה.

יואכים השני נולד ליואכים הראשון מברנדנבורג ("נסטור") מבית הוהנצולרן ב-1505, וחונך להיות קתולי אדוק.
עם השנים ניכרה בו התחברות לרפורמציה, ובעקבות כך נושל על ידי אביו באופן רשמי מירושת נסיכות ברנדנבורג, אך לבסוף הוחזר.
בשנות ה-30 של המאה ה-16 אימץ את הנצרות הפרוטסטנטית.
אשתו הראשונה, מגדלנה, הייתה בתו של דוכס סקסוניה ונכדתו של קז'ימיר הרביעי מלך פולין, והיא ילדה לו את יוהאן גיאורג, לימים נסיך בוחר של ברנדנבורג.
לאחר מותה ללא עת, ב1534, והיא בת 27 בלבד, נשא יואכים את הדוויג (1534), בתו של מלך פולין זיגמונד הראשון מיגילוניה ("הזקן") תוך הבטחה שלא יכריח אותה להמיר את דתה לדת הפרוטסטנטית.
בשנת 1535 מת אביו, והוא ירש את כתר הנסיך הבוחר.
אך גם לאחר מות אביו,ולמרות שכאמור, בפועל היה כבר פרוטסטנטי ואף נכח (פברואר 1539) בתפילה הלותרנית הראשונה שהתקיימה בברלין, לא הזדהה רשמית עם מרטין לותר, עד למות חותנו מלך פולין, (1548), ועד לחתימת שלום אוגסבורג ב-1555.
במהלך המלחמה השמלקלדית הוא שמר על נייטרליות, למרות שהרגיש קרוב יותר לראשי ברית שמלקלדן, בהיותו פרוטסטנטי, לאחר לחץ פוליטי מצד הקיסר קרל החמישי.
התנהלותו הפוליטית השקולה, וקשרי הנישואין שלו עם ארצות זרות, גרמו לברנדנבורג לשגשג ולהתפתח בשנות שלטונו, מכיוון שהנסיכות כמעט ולא נפגעה ממאורעות הזמן הקשים שעברו אז על האימפריה הרומית הקדושה.
יואכים השני הושפע על ידי השתדלן היהודי רבי יוסף בן גרשון מרוסהיים, לא להגרר אחרי כתבי השטנה של מרטין לותר, ולא גירש את היהודים מארצו כפי שעשה עמיתו יוהאן פרידריך מסקסוניה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות ליואכים השני מברנדנבורג:
ברנדנבורג
האימפריה הרומית הקדושה

Exit mobile version