יונדאי i20


כל מה שרצית לדעת על יונדאי i20:
יונדאי i20 היא מכונית סופרמיני מתוצרת יונדאי מוטור הקוריאנית.
המכונית מיוצרת בשני מפעלים בבעלות יונדאי בהודו ובטורקיה.
זוהי המחליפתה הרשמית של יונדאי גטס באירופה.
היא הוצגה לראשונה בתערוכת המכוניות של פריס בשנת 2008 והחלה להימכר באותה שנה בהודו.
כאמור ה i20 הייתה אמורה להחליף את הגטס אך בעקבות הצלחתה של הגטס ה-i20 נמכרה במשך 3 שנים לצד הגטס.
המכונית מוצעת במרכב האצ'בק עם שלוש או חמש דלתות.
המכונית לא נמכרת בדרום-קוריאה וצפון אמריקה, שם נמכרת יונדאי אקסנט בגרסת ההאצ'בק.
ה-i20 בנויה על פלטפורמה חדשה לחלוטין שפותחה על ידי מחלקת מחקר ופיתוח של יונדאי באירופה במטרה ולחדור יותר חזק לשוק הסופרמיני המצליח של אירופה.
ה-i20 זכתה ב 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP.
היא מאובזרת ב 6 כריות אוויר, מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) וגם מערכת למניעת החלקה (EBD) כבר בדגמי הסטנדרט.
זהו שיפור ניכר בהשוואה לדגם אותו מחליפה ה-i20, היונדאי גטס אשר כללה רק כרית אחת לנהג וללא מערכת ABS כלל בדגם הבסיסי שלה.
למעשה, בשנת 2009 ה-i20 זכתה בתואר אחת מחמש המכוניות הבטיחותיות ביותר על ידי EuroNcap.
לישראל הגיעה יונדאי i20 במאי 2009 ושווקה תחילה במגוון רחב יחסית של גרסאות.
לארץ הגיעו גרסאות ה-3 וה-5 דלתות של המכונית, מנועי ה-1.
4 וה-1.
6 ליטר בנזין ותיבות ההילוכים הידניות או האוטומטיות.
גם מבחר רמות האבזור היה נדיב וכלל 3 רמות אבזור – Inspire הבסיסית, Premium האמצעית ו-Supreme הבכירה.
באוגוסט 2012 הגיעה ארצה מתיחת הפנים של דגמי ה-i20 .
מתיחת פנים זו כללה מספר שינויים קוסמטיים בעיצוב החיצוני של המכונית וכן עדכונים קלים ברמת האבזור של המכונית.
ביחד עם הדגם החדש התעדכן גם מבחר הדגמים שנמכר בישראל ושיווקו של מנוע ה-1.
6 ליטר בנזין הופסק.
במקומו החלה כלמוביל לשווק גרסת בסיס חדשה, המצוידת במנוע 1.
25 ליטר בנזין ובתיבת הילוכים ידנית.
גם מבחר רמות האבזור עודכן וכעת הוא כולל את רמות האבזור Inspire, Insight ו- Premium.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות ליונדאי i20:
דגמי מכוניות שהושקו ב-2008
יונדאי
מכוניות סופרמיני