רמז – עזרה ופתרונות

כביש 3

כל מה שרצית לדעת על כביש 3:
כביש 3 הוא כביש רוחב בישראל, המחבר בין אשקלון בדרום-מערב, דרך קריית מלאכי עד צומת הכניסה ליישוב מבוא חורון, דרומית-מזרחית למודיעין-מכבים-רעות.
בין צומת מלאכי לצומת ראם חופף הכביש לאורך כ-4 קילומטרים לתוואי של כביש 40.
כביש 3 הוא כביש מרכזי המחבר את דרום הארץ לירושלים, דרך מחלף לטרון וכביש 1.
החברה הלאומית לדרכים בישראל שידרגה את הכביש והפכה אותו לדו-נתיבי ורב-מסלולי.
כמו כן בוצעה הפרדה מפלסית בין הכביש לבין מסילות הרכבת החוצות אותו על ידי רכבת ישראל.
למרות זאת, הכביש אינו כביש מהיר כיוון שהוא משמש ככביש הגישה היחיד לרבים מהיישובים שבצידו.
בעבר הגיע כביש 3 לרמאללה ומשם ליריחו ולגשר אלנבי.
קטע הכביש מלטרון לרמאללה נסלל על ידי הבריטים בתחילת מלחמת העולם השנייה במסגרת ההיערכות למלחמה‏.
בעקבות הסכמי אוסלו משנת 1993 נמסר תוואי הכביש באזור רמאללה ויריחו לרשות הפלסטינית (בדומה לקטעים בכביש 60) וקטעי כביש מפוצלים שנשארו בשליטת ישראל הפכו לכבישים מקומיים הממוספרים ב-3 או 4 ספרות.
מאז 1995 ועד שנת 2004, הכביש היה מסתיים בצומת עם כביש 443.
בשנת 2004 נבנתה גדר ההפרדה בין הכפר בית סירא לבין היישוב מכבים והכביש נחסם לתנועה בקטע זה; לכן כיום מסתיים הכביש בצומת מבוא חורון, כשבעה ק"מ בלבד מדרום לצומת עם כביש 443.
בשנים 2000-2002 נסלל מחדש קטע הכביש שבין צומת נחשון ועד צומת חטיבה שבע.
במקטע זה היה קיים כביש צר ומפותל והוחלט לשדרגו לכביש רחב ודו-מסלולי.
זהו הקטע היחיד בכביש 3 שנבנה בסטנדרטים של כביש מהיר ולא קיימים רמזורים לאורכו.
במסגרת ניסוי של מע"צ שמטרתו הייתה לאתר טכנולוגיות נוספות לסלילת כבישים, נבנה קטע הכביש מבטון, ומאז זהו קטע הכביש היחיד בישראל שסלול מבטון ולא מתערובות אספלט.
בשנים 2003-2006 שודרגו באופן משמעותי קטעי הכביש שבין צומת ראם (מסמיה) ועד צומת נחשון.
הכביש הורחב ונוספו בו נתיבים נוספים.
בשנת 2011 הוחלט להרחיב ולשדרג גם את הקטע שבין אשקלון לקריית מלאכי, אך בהיעדר תקציב, בוצע רק שיפור של הצמתים המסוכנים בקטע, במסגרתו הוצבו רמזורים ושופר מערך הנתיבים.
עם זאת, קטע הכביש שבין צומת קסטינה לכפר ורבורג הורחב כבר בשנות ה-80, בעת שיגאל הורביץ, שהיה תושב כפר ורבורג, היה שר אוצר‏.
באפריל 2015, פירסמה חברת נתיבי ישראל מכרז לשדרוג קטע הכביש בין צומת סילבר לצומת משואות יצחק, במסגרתו יוסב הכביש לדו-נתיבי, דו-מסלולי ותועלה מהירות הנסיעה ל-100 קמ"ש.
הצפי לסיום העבודות הוא נובמבר 2016.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לכביש 3:
ישראל: כבישים

Exit mobile version