כביש 386


כל מה שרצית לדעת על כביש 386:
כביש 386 (גם כביש נס הרים וכביש גולדה‏) מתחיל במזרחו בהר הרצל עובר דרך עין כרם, מתפצל מכביש 395 לכיוון דרום מערב עד פגישתו עם כביש 375 ליד צור הדסה.
הכביש נסלל מעין כרם מערבה בשנים 1953-1954 במטרה לחבר את יישובי פרוזדור ירושלים הדרומיים ישירות לירושלים וכן להוות את החלק המזרחי של כביש גישה נוסף לירושלים, שיחבר אותה למגב שלא דרך כביש 1.
סלילת הכביש תוכננה להתבצע בשלושה שלבים.
חלקו הראשון של הכביש, מעין כרם עד המפגש עם מסילת הרכבת באזור דיר א-שיח' נסלל בשנת 1953‏ והושלם בתחילת 1954‏.
חלקו השני של הכביש, שטיפס כ-300 מטר גובה עד בר גיורא ונס הרים נחצב בשנת 1954, אך לא כוסה באספלט‏.
פריצת הכביש כללה חציבה לאורך כמעט כל אורכו של הכביש ובמהלך הסלילה נחצבו בסלע כ-300 אלף ממ"ק אבן‏ ועבודות הפריצה הושלמו בדצמבר 1954‏.
הכביש נחנך ביולי 1955, כשבוע לפני הבחירות לכנסת השלישית, בטקס בהשתתפות ראש הממשלה משה שרת ושרת העבודה גולדה מאיר‏, ובאותו יום הוכרז על תחילת העבודות על החלק השלישי, לחיבור הכביש לאזור בית שמש‏.
עם פתיחת הכביש הוזל התחבורה הציבורית לאזור פרוזדור ירושלים הדרומי.
‏.
הכביש התחבר לכביש 375 שהוביל דרך נתיב הל"ה למושב זכריה, אך כביש זה נחשב משובש וצר וכמעט לא נסעו בו מכוניות, כך שכביש 386 שירת כמעט רק את יישובי פרוזדור ירושלים הדרומיים.
מנובמבר 1955 עד אמצע 1957 הומשכה העבודה בחציבת כביש במקביל למסילת הברזל בתוך נחל שורק מגשר רפאים לבית שמש‏‏.
כביש זה יועד לשאת את הרכבים הכבדים לירושלים, במקום שייסעו על כביש 1‏.
העבודות על הכביש כללו שלושה עשר גשרים ומעבירי מים וקירות תמך למנוע הידרדרות אבנים על מסילת הברזל‏.
עלויות הכביש היו גבוהות מהצפוי וסלילת הכביש התעכבה.
מדי שנה הובטח שבשנה הבאה יושלמו העבודות על הכביש‏, אך תקציב הכביש הופנה להשלמת הכביש לאילת.
בשנת 1960 הושלם פריצת 80% מהכביש, אך נותרה עבודה למספר שנים‏, שמעולם לא הושלמה.
במקום זאת לכבוד חגיגת ה-200 של ארצות הברית פרץ הקק"ל את כביש 3866 מנס הרים לבית שמש, ובתחילת שנות ה-80 הכביש נסלל‏[16]‏[17].

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לכביש 386:
ישראל: כבישים
הרי ירושלים
ירושלים: רחובות