כביש 45


כל מה שרצית לדעת על כביש 45:
כביש 45 הוא כביש עתידי האמור, על פי תוכנית האב לירושלים, להיות כביש הגישה הראשי לבירה.
תוואי הכביש אמור להתחיל במחלף בן שמן, משם הוא אמור להמשיך מזרחה דרך מודיעין-מכבים-רעות וגבעת זאב עד לעטרות, משם הוא יתחבר באמצעות כביש 50 (דרך בגין) אל ירושלים.
בעתיד הרחוק אמור הכביש גם להמשיך מזרחה אל עבר יריחו וירדן, ולהגיע אף לעמאן.
כיום (2013), סלול קטע של כשלושה ק"מ בלבד מהכביש, וזה מחבר את כביש 443 בצומת גבעת זאב עם כביש 50 (ליד קלנדיה) המגיע לירושלים.
לראשונה עלה הרעיון לכביש זה בשנות השבעים, כאשר כביש הגישה היחיד לירושלים ממערב היה כביש 1 שהיה (ועודנו, בחלקו המזרחי) כביש מיושן, מוזנח, בעל עיקולים חדים וללא שוליים בחלק מהתוואי.
לכן עלה הצורך בכביש חדש, מהיר ואיכותי, שיהווה את הכניסה העיקרית לבירה מכיוון השפלה.
במשך שנות השבעים התבצע תכנון מפורט של הכביש, ובתחילת שנות השמונים הממשלה הכריזה עליו כפרויקט בעל "עדיפות לאומית".
על תכנונו וסלילתו של הכביש נמתחה ביקורת רבה, ונטען שהכביש הוא מיותר לאור העובדה שבמקביל אליו עובר כביש 443‏ (זאת למרות שבכביש 443 יש צמתים ורמזורים, ואילו כביש 45 מתוכנן להיות ממוחלף לכל אורכו).
ביקורת זאת מתעצמת לאור העובדה שכביש 45 מתוכנן לעבור באזור בעל רגישות נופית גבוהה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לכביש 45:
ישראל: כבישים
ישראל: כבישים עתידיים