רמז – עזרה ופתרונות

לאבוצ'קין La-5

כל מה שרצית לדעת על לאבוצ'קין La-5:
לאבוצ'קין La-5 (ברוסית: Лавочкин Ла-5) היה מטוס קרב סובייטי ששימש את חיל האוויר הסובייטי במלחמת העולם השנייה.
המטוס פותח על ידי המשרד לתכנון ניסויי של סמיון לאבוצ'קין.
המטוס נכנס לשירות פעיל ב-1942 ושירת עד לסוף מלחמת העולם השנייה.
ה-La-5 פותח כתחליף למטוס הקרב LAGG-3, אשר ביצועיו וחימושו לא היו מספקים בהתמודדות מול המטוסים הגרמניים מדגם Bf.
109F.
המטוס תוכנן בפרק זמן קצר מאוד – כחודשיים, וכבר בסוף מרץ 1942 בוצעה טיסת הבכורה של אב-הטיפוס הראשון שלו, כאשר הייצור הסדרתי החל ביולי 1942.
ה-La-5 היה מטוס חד מנועי, הבנוי כולו מעץ והונע באמצעות מנוע מקורר אוויר בעל הספק של 1330 כ"ס.
מנוע זה אפשר ל-La-5 להגיע למהירות טיסה הגבוהה בכ-40 קמ"ש לעומת קודמו, ה-LAGG-3, ובנוסף הושג שיפור גם בקצב הנסיקה שלו שהיה גדול משמעותית מקודמו.
החימוש העיקרי של המטוס כלל 2 תותחים בקוטר של 20 מ"מ, אשר הותקנו בגוף המטוס והיו מסוגלים לירות דרך המדחף, וזאת לעומת ה-LAGG-3 אשר היה חמוש בזוג מקלעים בקוטר 12.
7 מ"מ ובתותח אחד בלבד.
המטוס נכנס לשירות בחיל האוויר הסובייטי באוגוסט 1942.
המטוסים הראשונים השתתפו בקרב סטלינגרד והיוו "הפתעה לא נעימה" לטייסי הלופטוואפה.
רבים מאלופי ההפלות בחיל האוויר הסובייטי טסו במטוסי La-5: איוואן קוז'דוב, אלוף ההפלות המוצלח ביותר של חיל האוויר הסובייטי, השיג את מרבית ניצחונותיו (46 מתוך 62) כאשר הטיס מטוסי La-5.
ייצור ה-La-5 הופסק בשנת 1944 והוחלף במטוס מתקדם יותר – ה-La-7.
בסך הכל נבנו 9,920 מטוסי La-5 בשנים 1942 – 1944.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות ללאבוצ'קין La-5:
קצרמר מטוסים
מטוסי קרב מתוצרת ברית המועצות
מטוסים סובייטיים במלחמת העולם השנייה

Exit mobile version