מיקור המונים


כל מה שרצית לדעת על מיקור המונים:
מיקור המונים (באנגלית: Crowdsourcing) הוא הפנייה של ביצוע משימה או משימות, אשר לרוב היו מתבצעות בידי עובדי חברה או ארגון, לביצוע על ידי קהל גדול ("המונים").
כך למשל, במקום להעסיק מעצב גרפי לצורך ביצוע משימת עיצוב גרפי, יכולה חברה להציע את המשימה לקהל הרחב ולהעניק תשלום למבצע המשימה באופן הטוב ביותר, או לחלק את המשימה ואת התשלום בין מספר מעצבים שונים.
ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת גישה במקביל למספר גדול של אנשים באמצעות רשת האינטרנט, וכך ניתן להגיע באופן מעשי הן למומחים כמעט בכל נושא והן לחובבים, אשר מוכנים לבצע משימות בתשלום נמוך או אף בחינם.
בפרט, מאפשרת רשת האינטרנט להגיע לעובדים-לרגע בארצות לא מפותחות ובכך לבצע את המשימות בעלות נמוכה.
המונח האנגלי "Crowdsourcing" הוטבע על ידי ג'ף האו (Jeff Howe) במאמר במגזין Wired ביוני 2006‏‏.
המונח מרחיב את המונח מיקור חוץ (Outsourcing), המתייחס לביצוע משימות על ידי עובדים שאינם עובדי חברה עסקית.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למיקור המונים:
תרבות אינטרנט
מיקור המונים
פעילות שיתופית