רמז – עזרה ופתרונות

מנוע סטירלינג

כל מה שרצית לדעת על מנוע סטירלינג:
מנוע סטירלינג הוא מנוע בעירה חיצונית שהומצא ב-1816 על ידי רוברט סטירלינג.
מנוע זה מנצל אנרגיה ממקור חום חיצוני על מנת להפיק עבודה מכנית.
מנוע סטירלינג בסיסי מבוסס על צילינדר המכיל גז ובוכנה האוטמת את הגז בצילינדר.
מחזור פעולת המנוע הבסיסי מורכב משני שלבים, בראשון, מקור החום החיצוני מחמם את הגז ובכך מגביר את הלחץ המופעל על הבוכנה וגורם לעלייתה.
בשלב השני מוחלף הגז החם בגז בטמפרטורה נמוכה ובכך מוקטן הלחץ בתוך הצילינדר ומאפשר לבוכנה לרדת בחזרה.
מנועי סטירלינג הם בעלי יחס גרוע של תפוקת כוח יחסית למשקל המנוע, ובנוסף נדרשים חומרים יקרים יחסית המסוגלים לעמוד בעומס החום הקבוע – להבדיל ממנוע בעירה פנימית שעומס החום בו מוגבל לשיאים של מאיות שנייה.
בשל מגבלות אלו מנועי סטירלינג נמצאים בשימוש רק ביישומים מיוחדים.
תהליך העבודה במנוע מתאפיין בשינויים איזוכורים ואיזותרמים.
בשלב החימום – נשאר הנפח קבוע (תהליך איזוכורי) ובשלב ההתפשטות, נשארת הטמפרטורה קבועה (איזותרמי).
מקור החום המניע מנועי סטירלינג מגוון וכולל לדוגמה דלק, אנרגיה סולארית ואנרגיה גאותרמית.
קיימים גם מנועי סטירלינג זעירים הפועלים בטמפרטורות נמוכות שתפקידם העיקרי הוא סילוק חום, למשל ממערכות אלקטרוניות.
אחד השימושים במנועי סטירלינג הוא כמנוע עזר בצוללות.
המנוע בשימוש בצי הצוללות של יפן ובמספר צוללות בצי השבדי.
שימוש זה מאפשר לצוללת להישאר בצלילה ללא כל קשר לאוויר החיצון זמן ארוך יותר מהמקובל היום.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למנוע סטירלינג:
מנועים

Exit mobile version