מסע פרסום


כל מה שרצית לדעת על מסע פרסום:
מסע פרסום או קמפיין פרסומי הוא מסע תעמולה פרסומי – סדרה של הודעות פרסום אשר חולקות רעיון ונושא אחיד ומטרה משותפת ויוצרות יחדיו שילוב של תקשורת שיווקית.
מסעות פרסום מופיעים באמצעי תקשורת שונים לאורך תקופת זמן מסוימת ולשם מטרה מוגדרת.
המרכיב החשוב ביותר בעת יצירת מסע הפרסום, הוא קביעת הנושא המרכזי שינחה את המסע.
בחירת הנושא קובע את סגנונן של כל אחת מן הפרסומות ואת סוגי התקשורת השיווקית שישמשו במסע.
הנושא המרכזי שנבחר למסע הפרסום הוא המסר המרכזי שישמש גם בפעולות קידום המכירות.
לעתים מצורף לנושא המרכזי גם סיסמה (מוטו) – משפט קצר המביע את הרעיון, וכן סמליל (לוגו) – סמל מייצג שבו ייזכר המוצג הנמכר או החברה המוכרת אותו.
אמנם, את הנושא המרכזי מפתחים, בדרך כלל, על מנת שישמש לכל אורך מסע הפרסום, אך לעתים הוא משמש לפרק זמן קצר בלבד, כאשר מתברר שאינו יעיל, שתנאי השוק השתנו, או שתמהיל השיווק השתנה.
מסעי פרסום לקראת בחירות למוסדות שונים נקראים מסע בחירות.
מסעי פרסום על מנת לשכנע ציבור בדעה או לגרום לציבור לפעול בצורה מסוימת, ללא מכירת מוצר נקראים מסע תעמולה.
אחד ההצלחות החזקות שמצויות במסע פרסום מוצלח הוא זיהוי הסמליל או הסיסמה עם המוצר.
הדוגמאות המפורסמות ביותר לכך היא זיהוי הפריג'ידר – שם של חברה ליצירת מקררים עם המקרר, וג'יפ – שם של חברה לרכבי שטח עם רכב ה-4*4.
בארץ – למותג פלאפון עם טלפון נייד‏מסע פרסום אינו צריך להסתפק בערוצי תקשורת, ועשוי לכלול הזמנת סקרים ומחקרים מדעיים, חלוקת מזכרות או עטים, אימוץ ארגונים, ולמעשה כל דבר שיביא את הנושא המרכזי למודעות קהל היעד, ויניע אותו לפעול בדרך המקווה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למסע פרסום:
פרסום
מסעות פרסום