רמז – עזרה ופתרונות

מערכת הצתה

כל מה שרצית לדעת על מערכת הצתה:
במנוע בעירה פנימית משמשת מערכת ההצתה ליצירת ניצוץ בכל אחד מהצילינדרים שיגרום להצתת תערובת הבנזין והאוויר שבתוכם.
גזי השריפה דוחפים את הבוכנה כלפי מטה ובכך יוצרים תנועה של הבוכנה בתוך הצילינדר.
תנועת הבוכנה בצילנדר היא תנועה קווית (אורכית) שהופכת בעזרת טלטל וגל ארכובה לתנועה סיבובית שמועברת (דרך תמסורת) לגלגלי הרכב.
הניצוץ צריך להיוצר סמוך להגעת הצילינדר ל"נקודה המתה העליונה", היא הנקודה הגבוהה ביותר שאליה מגיעה הבוכנה בתנועתה בתוך הצילינדר.
במונח "סמוך" הכוונה למספר מעלות מדויק לפני או אחרי הנקודה המתה עליונה, מספר שנקבע על ידי יצרן המנוע.
כיוון רגע יצירת הניצוץ מכונה "כיוון הצתה".
כיוון לא נכון גורם ליצירת ניצוץ בזמן בלתי מיטבי וכתוצאה מכך לניצולת נמוכה ול"צלצולים במנוע", שהם למעשה הצתה מוקדמת מדי של התערובת, בטרם סיימה הבוכנה את תנועתה מעלה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למערכת הצתה:
טכנולוגיה תחבורתית

Exit mobile version