רמז – עזרה ופתרונות

מערכת זיהוי אוטומטי

כל מה שרצית לדעת על מערכת זיהוי אוטומטי:
מערכת זיהוי אוטומטי (באנגלית: Automatic Identification System), הידועה בראשי תיבות AIS, היא מערכת למעקב אוטומטי הנמצאת בשימוש בכלי שיט ובשירותי בקרת תעבורת כלי שיט לצורך זיהוי ומיקום כלי שיט באמצעות תשדורות מידע אלחוטיות עם כלי שיט אחרים ותחנות בסיס של AIS.
המידע ממערכת AIS משלים את המידע המתקבל ממערכת מכ"ם ימי, שהוא הכלי העיקרי למניעת התנגשויות בים.
את המידע הנמסר במערכת AIS, כגון אות הזיהוי הייחודי של כלי השיט, מיקומו, כיוון שיוטו ומהירותו, ניתן להציג על מסך טקסט ייעודי או על מפה אלקטרונית.
מערכת AIS נועדה לסייע בניווט לקציני המשמרת בספינה וכן לרשויות כדי לעקוב ולנטר תנועות ימיות.
מערכת AIS מכילה משדר ומקלט VHF תקני וכן מערכת לקביעת מיקום, כגון LORAN-C או GPS, וכן אמצעי חישה אלקטרוניים אחרים כגון מצפן.
כלי שיט המצוידים במערכת AIS נמצאים במעקב בתחנות AIS המוצבות לאורך החוף, או באמצעות לווינים המצוידים במקלטי AIS.
על פי האמנה הבינלאומית לבטיחות החיים בים של ארגון הימאות הבינלאומי קיימת חובה להתקין מערכת AIS בכל כלי שיט השט בנתיבים בינלאומיים בתפוסה ברוטו (GT) העולה על 300 טון, ובכל ספינות הנוסעים ללא קשר לגודלן.
על פי הערכות, יותר מ-40,000 כלי שיט מצוידים במערכת AIS בסיווג A.
בשנת 2007 הוכרז תקן חדש, סיווג B, למערכת המאפשר יצירת דור חדש של מערכות AIS זולות יותר.
הוזלת המערכת הביא מדינות רבות לדרוש את התקנתה במאות אלפי כלי שיט נוספים.
בשנת 2010 חייב האיחוד האירופי את רוב כלי השיט המסחריים בנתיבי המים הפנימיים של יבשת אירופה להתקין מערכת AIS בסיווג A.
כל ספינות הדיג של מדינות האיחוד האירופי, אשר אורכן עולה על 15 מטר, חויבו עד לשנת 2014 להתקין את המערכת.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למערכת זיהוי אוטומטי:
ניווט
כלי שיט

Exit mobile version