רמז – עזרה ופתרונות

מרוץ 24 השעות של לה מאן

כל מה שרצית לדעת על מרוץ 24 השעות של לה מאן:
מרוץ 24 השעות של לה מאן הוא מרוץ הסיבולת למכוניות הוותיק והיוקרתי ביותר כיום בעולם, אשר מתקיים אחת לשנה בחודש יוני ליד העיר לה מאן (Le Mans) בצרפת מאז שנת 1923.
מזוהה כמרוץ הסיבולת והיעילות, אשר הקבוצות המתחרות בו נדרשות למצוא את האיזון בין מהירות לבין אמינות ויכולת המכונית להתחרות במשך 24 שעות ללא תקלות מכניות ולנהל בצורה יעילה את החלפת הרכיבים המתכלים ברכב, בעיקר בנזין, צמיגים ורכיבי בלימה.
כמו כן, נבחנת גם יכולת הסיבולת של הנהגים אשר נדרשים לעתים קרובות לנהוג ולתפקד ברכב במשך שעתיים שלמות לפני שמתאפשר להם לבצע עצירת פיט, המאפשרת להם מנוחה קלה, אכילה ושתייה לקראת המשך התחרות.
בכל רכב מתחרה, ישנם כיום שלושה נהגים אשר חולקים אותו יחדיו.
המרוץ מאורגן על ידי ארגון ה-ACO (בצרפתית:Automobile Club de l'Ouest; תרגום:מועדון הרכב של המערב).
אורכו של מסלול מרוץ לה מאן הוא 13.
629 קילומטר והוא שילוב של מסלול המרוצים סארת (Circuit de la Sarthe) – מסלול מרוצים מעגלי סגור וכבישים ציבוריים אשר נסגרים לצורך האירוע.
מסלול המרוץ הותאם במיוחד כדי לבחון את מהירותן של המכוניות והנהגים המתחרים ואת יכולותם להתחרות במשך 24 שעות.
הקבוצות המתחרות מתמודדות בקטגוריות (Classes) נפרדות ושונות אשר מיועדות למכוניות בעלות מפרט דומה, כאשר בו בזמן המכוניות מתחרות הן על ניצחון הקטגוריה והן על ניצחון המרוץ הכללי, אשר יינתן למכונית אשר השלימה את מספר ההקפות הרב ביותר מתוך כל הקטגוריות.
בהשוואה למכוניות המרוץ הייחודיות אשר התחרו במרוצי הגראנד פרי, התחרו במקור במרוץ לה מאן מכוניות ספורט סדרתיות כפי שנמכרו לציבור הרחב, ובמשך השנים מכוניות ספורט סדרתיות אשר שונו ושופרו.
כיום המכוניות המתחרות במרוץ כוללות שתי קטגוריות של מכוניות אבטיפוס מיוחדות למרוץ (LMP1, LMP2), ושתי קטגוריות GT של מכוניות גראנד טורינג סדרתיות אשר שונו ושודרגו במיוחד למרוץ.
הקבוצות המתחרות מורכבות מיצרני רכב המעוניינים להדגים את עליונות מכוניותיהם, מקבוצות מרוץ מקצועניות המייצגות משקיעים מסחריים ונותני חסויות, חלקן יצרני רכב המעוניינים להתמודד ולנצח במרוץ ללא ההוצאה הכספית הכרוכה בהקמת צוות משלהן, ומקבוצות מרוץ חובבניות אשר מטרתן להתחרות במרוץ היוקרתי והמפורסם ולנסות לנצח עבור שותפיהן המסחריים.
המרוץ מתקיים בחודש יוני בסמוך לשיא הקיץ האירופי, כאשר לעתים קרובות מזג האוויר חם מאוד עבור הנהגים המתחרים, במיוחד לאלה הנוהגים בכלי רכב בעלי גג סגור בהם הטמפרטורות בפנים הרכב עולות בצורה קיצונית, זאת עקב מערכת אוורור גרועה בדרך כלל, כאשר התקנת מערכת מיזוג אוויר אינה באה בחשבון עקב משקלה הרב.
יחד עם זאת, מזג אוויר גשום אינו דבר נדיר במרוץ.
מרוץ לה מאן מתחיל בשעות אחר הצהריים, נמשך אל תוך הלילה ולבוקר שלמחרת, ומסתיים בדיוק בשעה שהתחיל יום קודם לכן.
כיום המכוניות המתחרות במשך 24 שעות ישלימו מרחק של יותר מ-5,000 ק"מ.
השיא הנוכחי של המרוץ נקבע בשנת 2010 על ידי האאודי R15 TDI plus ועומד על 5,410 ק"מ‏.
לאורך השנים היווה מרוץ לה מאן מקור השראה ומודל לחיקוי עבור מרוצים רבים בכל רחבי העולם כגון מרוץ 24 השעות של דייטונה, מרוץ 24 השעות של נורבורגרינג, מרוץ 24 השעות של ספא, מרוץ 12 השעות של סברינג ומרוצים נוספים.
כיום סדרות מרוצי הלה מאן האמריקני והאירופי מבוססות על תקנות וחוקים של מרוץ 24 השעות של לה מאן.
מרוצים נוספים שהוקמו על בסיס הלה מאן כוללים מרוץ אופנועים אשר נהוג היה להתקיים במסלול 'בוגאטי' הקצר יותר במתקן המרוצים בסארת, מרוץ 24 שעות למכוניות קארט, מרוץ 24 שעות למשאיות והמרוץ ההיסטורי 'לה מאן קלאסיק' (Le Mans Classic).
במשך שנים ארוכות היווה מרוץ לה מאן את הסיבוב הראשון באליפות העולם למכוניות ספורט (World Sportscar Championship), סדרת מרוצי מכוניות של ארגון ה-FIA שהתקיימה בשנים 1992-1953, אם כי למרוץ לה מאן תמיד היה מוניטין יוקרתי יותר מאליפות העולם.
כיום מרוץ לה מאן מהווה סיבוב באליפות העולם במרוצי סיבולת (FIA World Endurance Championship) של ארגון ה-FIA.
כמו כן מרוץ לה מאן מהווה חלק‏ מן 'הכתר המשולש' (Triple Crown) של מרוצי הסיבולת לצד מרוץ 12 השעות של סברינג ומרוץ 24 השעות של דייטונה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למרוץ 24 השעות של לה מאן:
תחרויות ספורט מוטורי
תחרויות ספורט בצרפת
לה מאן
ארץ הלואר: ספורט

Exit mobile version