משחק הרפתקה ממוחשב


כל מה שרצית לדעת על משחק הרפתקה ממוחשב:
משחק הרפתקה (קווסט) היא סוגה של משחקי מחשב בה נדרש השחקן להוביל דמות ראשית במסע רצוף בעיות ואתגרים, כדי לפתור בעיה מרכזית, להגיע ליעד סופי או להשיג מטרה מסוימת.
משחקי הרפתקאות היו פופולריים במיוחד בשנות השמונים והתשעים של המאה ה-20, אך זוהרם הועם מעט עם עלייתם של משחקי פעולה וספורט העושים שימוש מקיף יותר במשאבי הגרפיקה הממוחשבים.
השם העברי "משחק הרפתקה" הוא תרגום של המונח Adventure game באנגלית.
בעבר כונו המשחקים אדוונצ'ר גם בעברית, אך הופעתם של כמה משחקים שבשמם המילה Quest בשנות השמונים הובילה לאימוץ השם "קווסט.
"
רוב משחקי ההרפתקאות נבנו כסדרה של זירות (חדרים או מקומות מוגדרים אחרים) בהם נדרש השחקן לבצע פעולות המובילות לגילוי עובדות, לאסוף חפצים למלאי האישי שלו, או להשתמש בחפצים המצויים ברשותו כדי להשיג מטרות מסוימות.
במשחקי הרפתקה רבים ניתנו לשחקנים רמזים (בדמות נקודות) לגבי מידת הצלחתו ומידת מרחקו מפתרון החידה המרכזית.
פעמים רבות גם ניצב השחקן בפני הסכנה שפעולה שגויה מצידו תוביל ל"פסילה" או למותה של הדמות המשחקת, דבר שהיה מחייב את המשחק לשוב ולשחק במשחק מתחילתו או מהשלב בו נעצר.
ברוב המשחקים ניתנה גם אפשרות "לשמור" את מצבו של המשחק, כדי לשוב ולהתמודד עם חידות המשחק מהשלב בו נעצר המשחק.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למשחק הרפתקה ממוחשב:
ויקיפדיה: עריכה – מחשוב
משחקי הרפתקה ממוחשבים