ניהול מחזור חיי מוצר


כל מה שרצית לדעת על ניהול מחזור חיי מוצר:
ניהול מחזור חיי מוצר (באנגלית מקובל הקיצור PLM) הוא תהליך של ניהול הידע ההנדסי במחזור החיים של המוצר משלב הרעיון, דרך שלבי תכן, תכן מפורט, ייצור, שיווק ומכירות, שירות, ומיחזור או סילוק.

המתודולוגיה משלבת אנשים, נתונים, תהליכים ומערכות עסקיות ומטרתה לספק מידע על המוצר בארגון המייצר את המוצר לרבות בארגון המורחב הכולל את ספקי המשנה.

ניהול מחזור חיי מוצר (שיווק) (PLC) מתייחס לניהול ההיבט המסחרי של מחזור חיי המוצר בשוק, משלב החדירה לשוק ועד לדעיכת המוצר.
המודל מתייחס לנושאי עלויות, תמחור ואמצעי השיווק והמכירה המתאימים לכל אחד מהשלבים.
מאמר זה מתייחס למתודולוגית ניהול הידע ההנדסי הנוגע לתכן המוצר (PLM).
מערכות לניהול מחזור חיי מוצר מהוות את אחד הנדבכים של טכנולוגיות המידע בארגון יצרני העוסק בפיתוח מוצרים.
מערכות המידע הנוספות כוללות: מערכות לניהול קשרי לקוחות (CRM), ניהול הספקים וניהול שרשרת האספקה (SCM), וכן ניהול פנים ארגוני, תכנון משאבים ארגוניים וניהול הייצור (ERP).
‏ ‏

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לניהול מחזור חיי מוצר:
הנדסת תעשייה
מנהל עסקים