רמז – עזרה ופתרונות

נתיבי איילון

כל מה שרצית לדעת על נתיבי איילון:
נתיבי איילון הם חוט השדרה התחבורתי של מטרופולין תל אביב-יפו.
לאורך הציר שחוצה את המטרופולין מצפון לדרום עובר כביש מהיר (כביש 20), מסילת רכבת ונחל איילון שמנקז גשמים מכל אזור השפלה.
בקטע המרכזי של הכביש (בין מחלף קיבוץ גלויות למחלף גלילות) עוברים ביום 750,000 כלי רכב והוא אחד מצירי התנועה העמוסים ביותר בישראל.
הוא מחבר את כל הכבישים הבין עירוניים שמגיעים לתל אביב: כביש 4 מאשדוד והדרום, כביש 1 מירושלים, כביש 5 ממזרח, כביש 431 ממזרח וכביש 2 לחיפה ולצפון.
ציר נתיבי איילון מורכב מהקטע המרכזי שעובר בתוך העיר תל אביב לאורך אפיק נחל איילון שהיה ידוע בעבר כ"ואדי מוסררה".
לציר זה המשכים לכיוון צפון, דרך הרצליה עד חיבור לכביש 2 דרומית לנתניה; לכיוון דרום, בין חולון לבת ים וראשון לציון עד כביש 4 ומזרחית לפתח תקווה וכביש 5.
עד היום הושלמו הקטע המרכזי, הדרומי וחלקים מהקטע הצפוני.
לכל אורך הציר המרכזי והצפוני עוברות שלוש מסילות רכבת ועליהן ארבע תחנות רכבת ישראל בתל אביב.
בחלק מהקטע (מתחנת תל אביב מרכז ועד תחנת האוניברסיטה) עוברות ארבע מסילות, אשר שתיים מהן ממשיכות לכיוון חיפה והאחרות לכיוון הוד השרון.
ציר זה הוא החיבור הרכבתי היחיד במרכז גוש דן ועוברות בו למעלה מ־200 רכבות נוסעים ביום.
החל מספטמבר 2011 נפתחו לתנועה בקטע הדרומי (מדרום למחלף קיבוץ גלויות) שתי מסילות רכבת לאורך הכביש, ועליהן תחנות הרכבת בחולון, בת ים וראשון לציון, ובהן עוברות כ-3 רכבות בשעה.
המסילות ממשיכות לאחר מחלף חולות לכביש 4 לכיוון יבנה, אשדוד ואשקלון.
סמוך לתחנת הרכבת ראשון לציון משה דיין ישנן ארבע מסילות, אשר שתיים מהן נקטעות כמספר מטרים לאחר תחנה זו.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לנתיבי איילון:
ישראל: כבישים
תל אביב-יפו: תחבורה
נתיבי איילון

Exit mobile version