סחר העבדים האטלנטי


כל מה שרצית לדעת על סחר העבדים האטלנטי:
סחר העבדים האטלנטי או הטרנס אטלנטי, (באנגלית The Atlantic slave trade or transatlantic slave trade), הוא מונח המתייחס לתפקידה המרכזי של אפריקה כיצואנית עבדים, מהמאה ה-16 ועד המאה ה-19.
במשך 400 שנה, מכרו סוחרי עבדים אפריקאים והעבירו בכפייה מיליוני אפריקאים מהחלקים המרכזיים והמערביים של היבשת, דרך האוקיינוס האטלנטי לאירופה ומשם לצפון אמריקה ולדרום אמריקה.
אפריקאים וחוקרים אפרו-אמריקאים, מכנים את תופעת סחר העבדים בשם Maafa, שפירושו שואה או אסון רב ממדים.
בין המאות ה-16 וה-19, החלו תושבי אירופה לגלות את ארצות העולם החדש ורבים מהם התיישבו דרך קבע באמריקה הצפונית והדרומית, באוסטרליה ובניו זילנד.
התושבים הללו היו זקוקים לכוח עבודה רב וזול שיענה על צרכים שונים ומגוונים: עבודה במטעים ובשדות, כריית מתכות יקרות, סלילת מסילות ברזל וכבישים, עבודות בענפי מלאכה שונים ועבודות שירות באחוזות הגדולות שבנו.
העבדים השחורים החליפו את האינדיאנים בני המקום, שהועסקו על ידי המתיישבים החדשים, כיוון שרבים מהם לא הצליחו לעמוד בתנאי העבודה הקשים וחלקם אף לקו במחלות שהביאו למותם.
העבדים האפריקאים הראשונים הגיעו למושבות האנגליות בצפון אמריקה.
מאמצע המאה ה-17 הם וצאצאיהם היו לרכושם של בעליהם לפי חוק.
הם נחשבו כסחורה ונמכרו בשווקים לצד סחורות ושירותים שונים.
העבדים היו נחטפים בידי סוחרים מקומיים או על ידי בני שבטים יריבים, ולעתים נמכרו גם בידי בני משפחותיהם שעבורם אספקת העבדים הייתה דרך פרנסה עיקרית.
העבדים הובלו בספינות בתנאים בלתי אנושיים, בעיקר לאיים הקריביים ולברזיל, שם עונו ונמכרו תמורת זהב או סחורות בהתאם לאיכותם.
בשלבים מאוחרים יותר של סחר העבדים נשלט הסחר בידי סוחרים ברזילאים והולנדים.
ההערכה היא כי למעלה מ-12.
5 מיליון עבדים הובלו לאמריקה, וכ-15% מהם נספו במסע.
לסחר העבדים, להשפלה, לעינויים הקשים ולמותם של מיליוני אפריקאים, נמצאו הצדקות דתיות.
"שיעבוד האפריקאים התפרש כמעשה חסד, שהרי מתן הזדמנויות לשמש עבד בחברה נוצרית יש בו כדי להציל מחטא הפגניות בחברה האפריקנית".


נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לסחר העבדים האטלנטי:
ארצות הברית: עבדות
פגיעה בזכויות האדם
עבדות