עקרון הפיצה


כל מה שרצית לדעת על עקרון הפיצה:
עקרון הפיצה או קשר הפיצה-סאבווי הוא "חוק כלכלי" הומוריסטי, אך נכון היסטורית, המצביע על כך שמחירי כרטיסי הרכבת התחתית של ניו יורק ומחיר חתיכת פיצה בעיר שמרו על התאמה לאורך השנים.
מחיר הנסיעה ברכבת התחתית עלה דרמטית במהלך המאה האחרונה, מאז החלה הרכבת התחתית לפעול בעיר.
ב-1904, עם התחלת השירות כרטיס נסיעה עלה 5 סנט.
ב-1948, אחרי יותר מ-44 שנים הוכפל המחיר ל-10 סנט, ושוב הועלה ב-1953 ל-15 סנט.
המחיר הועלה שוב ושוב, והגיע לדולר אחד ב-1986, ל-2 דולר ב-2003 ולמחירו הנוכחי – 2.
50 דולר – ב-2013.
ה"חוק" הוצג לראשונה ב-1980 על ידי תושב העיר, אריק ברם.
‏ המונח התפרסם בתקשורת שוב חמש שנים מאוחר יותר, על ידי ג'ורג' פאסל (George Fasel), ושוב בשנות ה-2000, כאשר עיתונאי צפה את עליית מחירי הפיצה בעיר,‏ דבר שאכן התממש.


נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לעקרון הפיצה:
קצרמר כלכלה
הומור
ניו יורק: כלכלה
ניו יורק: תחבורה