כל מה שרצית לדעת על קבוצת קרייזלר:
קבוצת קרייזלר (באנגלית: Chrysler Group LLC) היא חברה אמריקנית לייצור כלי רכב.
היא נוסדה ב-1925 על ידי וולטר קרייזלר, מחלוצי תעשיית הרכב בארצות הברית.
בשנת 1928 נבנה עבור משרדי החברה בניו יורק הבניין הגבוה ביותר בעולם דאז, אשר נקרא בניין קרייזלר.
כיום בניינה של חברת קרייזלר ממוקם בשיקגו שבארצות הברית.
לקראת סוף שנות ה-70 של המאה ה-20 נכנסה החברה לקשיים ועמדה על סף פשיטת רגל.
אנשי החברה פנו ללי איאקוקה שהועזב מתפקיד נשיא חטיבת הרכב של פורד והוא על ידי בקשת ערבויות מהממשל האמריקאי (מעשה תקדימי באותה עת) ועל ידי פיתוח מכוניות לקהלים ספציפיים הצליח להציל את החברה ולהפוך אותה שוב למצליחה.
בשנת 1998 הפכו קרייזלר וחטיבות המשנה שלה לחלק מתאגיד הרכב הגרמני-אמריקני דיימלר-קרייזלר לאחר שנרכשו על ידי מרצדס-בנץ.
במסגרת פעילותו בארצות הברית נקרא התאגיד "קבוצת קרייזלר".
ברם, ב-14 במאי 2007 מכר תאגיד דיימלר-קרייזלר 80.
1% מקרייזלר לקרן ההשקעות האמריקאית סרברוס.
באפריל 2009 מכרה דיימלר את עשרים האחוזים שנותרו בבעלותה לסרברוס וקרייזלר הגישה בקשה להגנה מפני נושים.
באותה עת הושג הסכם על מכירת עשרים אחוזים לחברת פיאט ואופציה לחמישה עשר אחוז נוספים.
במסגרת תהליך ההבראה הפכה ממשלת ארצות הברית לבעלים של נתח מהחברה ושם החברה שונה ל-Chrysler Group LLC.
עד שנת 2011 המשיכה פיאט לרכוש חלקים נוספים מקרייזלר, שהוצעו למכירה על ידי ממשלת ארצות הברית, והבעלות שלה בקרייזלר הגיעה לכ-58 אחוז.
לקרייזלר בעלות על חברת דודג' האמריקנית, ובעבר הייתה השולטת בחברת "פלימות'" עד לפירוקה בשנת 2001.
שיתוף הפעולה נראה בדגם המיניואן של קרייזלר: בשנות השמונים ובתחילת שנות התשעים היו ה-"דודג' קראוון", "פלימות' וויאג'ר" ו"קרייזלר טאון אנד קאנטרי" דגמים מקבילים שלא היה ביניהם שום הבדל.
החל משנת 1996 החלה דודג' להכניס אלמנטים משלה לדגם, כגון "צלב" במערכת האוורור (סמלה של דודג') ולוגו מחודש השייך רק לה.
פלימות' המשיכה בכפיפותה לקרייזלר עד שנת פירוקה.
דגם ה"פלימות' וויאג'ר" שונה ל"קרייזלר וויאג'ר" ושווק בעבר באירופה כולל ישראל.
הוויאג'ר האמריקני אוחד עם ה"קרייזלר טאון אנד קאנטרי" בשנת 2004, ובשנים לאחר מכן החל יצורו של דגם טאון אנד קאנטרי מיוחד המתאים לאירופה, עד שמוזג עם הוויאג'ר לגמרי.