קטמול-קלרק


כל מה שרצית לדעת על קטמול-קלרק:
אלגוריתם קטמול-קלרק (באנגלית: Catmull–Clark) הוא אלגוריתם בגרפיקה ממוחשבת שמטרתו ליצור משטחים חלקים באמצעות חלוקה חוזרת ונשנית של משטח.
האלגוריתם הוצג לראשונה ב-1978 על ידי שני מדעני המחשב האמריקניים אדווין קטמול וג'יימס קלרק.
האלגוריתם פועל בצורה רקורסיבית כשבכל שלב נעשה עידון בצורה הבאה:מתחילים ממודל של פאון, וכל הקודקודים בו נקראים קודקודים מקוריים.
על כל פאה מוסיפים נקודת פאה (face point): היא נקודת שיווי המשקל בין הקודקודים המקוריים של הפאהעל כל צלע מוסיפים נקודת צלע ( edge point): ממוצע שתי נקודות הפאה הסמוכות ושתי נקודות הקצה המקורית של הצלע.
לכל נקודת פאה מוסיפים צלע המקשרת לצלעות הפאה: המקשרת את נקודת הפאה עם נקודות הצלע המתאימותלכל נקודה מקורית P מגדירים את F להיות ממוצע נקודות הפאה שיצרנו זה לא מכבר שנוגעות ב-P, ומגדירים את R להיות ממוצע נקודות האמצע לצלעות הנוגעות ב-P.
כל נקודה מקורית מוזזת ל F + 2 R + ( n − 3 ) P n {\displaystyle {F+2R+(n-3)P \over n}} .
מחברים כל קודקוד לנקודות הצלע של כל הצלעות המקוריות שבהן היה הקודקוד המקורימגדירים את פאות חדשות על סמך הבנייההפעלה חוזרת של האלגוריתם יוצרת משטחים חלקים יותר.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לקטמול-קלרק:
ויקיפדיה: עריכה – מחשוב
גרפיקה ממוחשבת