קצינת פניות הציבור


כל מה שרצית לדעת על קצינת פניות הציבור:
קצינת פניות הציבור (בר"ת: קפ"ץ) הוא גוף בירור באגף כוח אדם (אכ"א) בצבא הגנה לישראל וכפוף ישירות לראש אכ"א שמטרתו לתת מענה לפניות חיילים, בני משפחותיהם והציבור בכל תחום ונושא הקשור לצה"ל.
הגוף פועל משנת 1976, ובראשו עומדת קצינה בדרגת סגן אלוף.
משרד קצינת פניות הציבור מורכב משני תחומים עיקריים:
תחום החובה – עוסק בפניות חיילי החובה ובני משפחותיהם הנוגעות בשירותו הצבאי של החייל.
תחום האוכלוסיות – עוסק בפניות אזרחים, משרתי הקבע, חיילי מילואים וגופים חוץ צבאיים שונים אל צה"ל.
אל קצינת פניות הציבור רשאי לפנות כל אדם, בכל עניין שימצא לנכון וקשור בצה"ל.
כל פניה זכאית לקבלת התייחסות.
קצינת פניות הציבור עוסקת גם בבקשות סיוע בפתרון בעיות המצריכות טיפול מיידי ובפניות על רקע מצוקה נפשית.
לצורך כך קיים מוקד פניות מיוחד הפעיל 24 שעות ביממה.
כמו כן, אפשר לפנות למוסד קצינת פניות הציבור באמצעות מכתב, פקס, טלפון, והאינטרנט.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לקצינת פניות הציבור:
אגף כוח אדם
קצרמר צה"ל