רמז – עזרה ופתרונות

קריאה לתיקון

כל מה שרצית לדעת על קריאה לתיקון:
קריאה לתיקון, המוכרת בשמה באנגלית, ריקוֹל (Recall), היא מהלך שנוקט מפעל תעשייתי כאשר במוצר שלו נתגלה פגם מהותי.
בקריאה לתיקון נקראים רוכשי המוצר להגיע אתו לתחנת שירות, על מנת לתקן את הפגם.
קריאה לתיקון נפוצה בתעשיית הרכב, כאשר מתגלה ברכב פגם המהווה סיכון בטיחותי.
כאשר הפגם מתגלה לאחר זמן ניכר, עלולה הקריאה לתיקון לכלול מאות אלפי מוצרים.
הקריאה לתיקון באה לשמור על המוניטין של היצרן, כמי שאחראי לטיב מוצריו, ובפרט באה להגן על היצרן מתביעות נזיקין מצד מי שייפגעו מהפגם.
קריאה להחזרת מוצר מקובלת בתעשיית המזון ובתעשיית התרופות, כאשר מתגלה שאצווה מסוימת יוצרה פגומה.
במקרים קיצוניים נקראים צרכנים לחדול מלהשתמש בתרופה מסוימת, כאשר מתברר שיש בה נזק בריאותי שלא התגלה במהלך הבדיקות לאישורה.
בענף התוכנה הטיפול בפגם שהתגלה פשוט מאשר בתעשייה המייצרת מוצרים מוחשיים, משום שלתיקון הפגם בדרך כלל אין צורך לקרוא לצרכן לתחנת שירות, אלא די בהפצת גרסה מתוקנת של התוכנה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לקריאה לתיקון:
תעשייה

Exit mobile version