רווח גולמי


כל מה שרצית לדעת על רווח גולמי:
רווח גולמי הינו סעיף בדוח רווח והפסד של חברה והוא יכול ללמד על דברים שונים בהתאם לאופי החברה:

בחברה מסחרית, הרווח הגולמי משקף בעיקר את הפער בין הכנסות החברה ממכירת מוצריה בשוק הקמעונאי לבין עלותם בשוק הסיטונאי.
בחברת שירותים, הרווח הגולמי משקף בעיקר את הפער בין ההכנסות ממתן שירותים לבין עלויות אספקת השירותים הנ"ל.
בחברה יצרנית, הרווח הגולמי משקף בעיקר את הפער בין המכירות בניכוי עלויות הייצור, שהן עלויות שקשורות באופן ישיר לייצור המוצר (בעיקר חומרי גלם, שכר עבודה של עובדי הייצור ותשומות אחרות).

למעשה, ניתן לראות את הרווח הגולמי כמדד ראשוני לרווחיות החברה מהפעילות העסקית הבסיסית ביותר, כל זה ללא העמסה של עלויות שיווק, מכירה, הנהלה או כלליות.
מובן שבמידה וחברה רושמת הפסד גולמי, יש טעם לשאול האם פעילותה בכלל כדאית מכיוון שבוודאי שאת שאר העלויות (יעילות ככל שתהיינה) לא ניתן יהיה לכסות מבחינת רווחיות תפעולית.
מדד זה הינו על בסיס צבירה ולאו דווקא מצביע על מצב הנזילות של החברה.
לדוגמה, חברה שרושמת הוצאות כבדות בעלות המכר בגין פחת והפחתות, או לחלופין, חברת היי-טק בתחילת דרכה שמוכרת מוצר במחירי הפסד על מנת לפרוץ לשוק.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לרווח גולמי:
יחסים פיננסיים