רעיונאי


כל מה שרצית לדעת על רעיונאי:
רעיונאי (בלועזית: קופירייטר, מאנגלית: Copywriter) הוא אדם הפועל במסגרת משרד פרסום או כפרילנסר ומייצר רעיונות (בעיקר טקסטים) בתחום הפרסום.
הוא אחראי על כתיבת החומר הפרסומי, לעומת הארט דיירקטור שאחראי על הצד העיצובי ברעיון.
בפועל, הגבולות מטושטשים, ושני הצדדים מבצעים ביחד את החשיבה היצירתית.
המילה העברית חודשה בשנת 1994 במליאת האקדמיה ללשון העברית.
הרעיונאי מרכיב את הצד המילולי של צוות הקריאייטיב.
לאחר שהצוות הוגה רעיון קריאייטיבי, הוא מביא אותו לאישורו של מנהל קריאייטיב.
אם הרעיון מאושר הוא מועבר לאישורם של גורמים נוספים במשרד כמו מחלקת תקציבאות, מחלקת פלנינג ולבסוף, מוצג לאישור הלקוח.
תחומי העבודה של הקופירייטר: פרינט (מדיה מודפסת), שילוט חוצות, מדיה מיוחדת (פרסום באמצעים לא קונבנציונליים), קידום מכירות, דיוור ישיר, תסריטאות, אינטרנט ומובייל.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לרעיונאי:
קצרמר תקשורת
מקצועות הפרסום