רשת שותפים


כל מה שרצית לדעת על רשת שותפים:
רשת שותפים (אנגלית: Affiliate Network) משמשת כמתווכת בין מפרסמים (המעוניינים לסחור במוצרים או שירותים) לבין מקדמי מכירות (שותפים).
תוכניות שיווק שותפים מציעות בדרך כלל פלטפורמה טכנולוגית שבאמצעותה יכולים מצד אחד מפרסמים להעלות דרישות לקמפיינים פרסומיים או לתוצאותיהם (כגון קבל פרטיהם של מספר מסוים של לקוחות פוטנציאליים), ומצד שני שותפים לוקחים על עצמם לקדם את הקמפיינים או לספק את התוצאות המבוקשות, בתמורה לתשלום.
רשת שותפים מאפשרת לבעלי אתרים למצוא בקלות ולקחת חלק בתוכניות שיווק שמתאימות לאתר שלהם (וכך לייצר הכנסה מתוכניות אלה), ומאפשרת למפרסמים להגיע לקהל יעד רחב יותר על ידי השתתפות בתוכניות שותפים והפעלת השותפים כמקדמי מכירות באפיקים שונים.
רשת שותפים היא סוג של שיווק שותפים (Affiliate Marketing), ויתרונה בכך שהיא מאפשרת למפרסם לקדם את עסקיו באמצעות מספר רב של שותפים ובאפיקים רבים ושונים.
כיום רשת שותפים היא בראש ובראשונה פלטפורמה טכנולוגית, המאפשרת למפרסמים להגדיר את תנאי הקמפיינים הפרסומיים, כגון אפיקי פרסום מותרים, סוג הפרסום או המדיה שייעשה בהם שימוש, כגון עמודי נחיתה, פרסומות קופצות (פופ אפ), באנרים או סרטי וידאו או התוצרים בהם הם מעוניינים, כגון משתמשים מסוג מסוים, כאלה שביצעו פעולות מסוימות או מסרו פרטים מסוימים וכן הלאה.
ב-16 באפריל 2013 הודיעה חברת גוגל על הפסקת פעילות רשת השותפים שלה.
עם זאת, גם Google AdSense היא דוגמה לתוכנית שותפים, אולי הגדולה בעולם, המאפשרת לשותפים בעלי אתרי תוכן להציג פרסומות באתר שלהם.
הפרסומות מוצגות באמצעות רכיב תוכנה המושתל בקוד האתר ומציג מסגרת טקסט, שבתוכה מוצגות פרסומות הקשורות לתוכן העמוד, כפי שהוגדרו על ידי המפרסמים.
כך לדוגמה, בעמוד תוכן העוסק בריצה ומשתתף בתוכנית, ייתכן שתוצג פרסומת לנעלי ריצה.
רשתות שותפים מסורתיות מאפשרות לסוחרים להציע למקדמי המכירות נתח מכל הכנסה שנוצרת לסוחר כתוצאה ממבקרים באתר של מקדם המכירות, או עמלה על כל מבקר באתר שעומד בתנאי מוגדר מראש (ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר, וכו').
לרוב תוכניות המסחר יש מודל של שיתוף רווחים, בניגוד למודל עמלה בגין פעולה.
עבור הסוחרים, השירותים והיתרונות של רשת שותפים יכולים לכלול טכנולגיית מעקב נתונים, כלי דיווח, עיבוד תשלומים, וגישה למאגר גדול של מקדמי מכירות.
עבור השותפים, השירותים והיתרונות יכולים לכלול פישוט של תהליך הרשמה לאחד או יותר מרשתות השיתוף המסחריות, כלי דיווח, גישה לממשק תכנות ישומים, וצבירת הכנסות ממקורות שונות (אנגלית: Payment Aggregation).
שותפים רשאים בדרך כלל להצטרף לרשת שותפים בחינם, בעוד שבדרך כלל ישנה עמלה עבור השתתפות עבור מפרסמים.
רשתות שיתוף מסורתיות עלולות לגבות עמלת הקמה, ו/או עמלת חברות קבועה.
כמו כן מקובל כי רשתות השותפים יגבו ממפרסמים אחוז מהעמלות אותן הם מעבירים לשותפים.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לרשת שותפים:
שיווק באינטרנט