שיטת ליט"ף


כל מה שרצית לדעת על שיטת ליט"ף:
ליט"ף (ראשי תיבות של למידה יחידנית, טיפולית, פעילה) היא שיטה להוראת הקריאה שפותחה על ידי נירה אלטלף על בסיס הספר "מעשה ההוראה" מאת ציפורה כץ.
השיטה מבוססת על שלוש רמות של שליטה: הצגה, זיהוי והכרה.
השיטה מבוססת על ההנחה שהפענוח הוא המפתח להבנת הנקרא ולשם כך הילד צריך לפענח את סימני הכתב.
לשם רכישת מיומנות זו נעשה שימוש במילים ידועות ומשמעותיות המהוות בסיס לפענוח של מילים חדשות.
על בסיס המילים המפוענחות אוטומטית התלמיד עושה השלכה למילים חדשות.
השיטה מבוססת על הגישה הסינתטית והגלובלית כאחד.
המורה כותב את המילה, ומפרק אותה על פי שלבים מהברה לפונמה ועד לחלוקה לעיצורים ולתנועות.
התלמיד לומד שמילים מורכבות מהברות.
באותה הדרך התלמיד רוכש מילים שמרכיבות משפט או טקסט קצר.
לשם הקניה נבחרו מילים ובאמצעותן מלמדים את תהליך הפירוק וההיגוי של העיצורים.
המילים המוקנות משמשות אמצעי להקניית התהליך ולא מטרה בפני עצמן.
הן בעלות משמעות וקרובות לעולמו של התלמיד.
מבנה המילה יהיה תוצר של התנועות העיצורים והצירופים אותם נבחר להקנות.
השיטה מאושרת ע"פ אגף ספרי לימוד משרד החינוך אישור מס' 2499
נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לשיטת ליט"ף:
ישראל: חינוך
קריאה