רמז – עזרה ופתרונות

תיאוריית ההתקבלות

כל מה שרצית לדעת על תיאוריית ההתקבלות:
תאוריית ההתקבלות: היא אסכולה מרכזית בחקר התקשורת, ובהרחבה במדעי החברה שהתפתחה בארצות הברית במהלך שנות ה-70 בהשפעת תאוריות של חקר קהלים.
הנחת היסוד של תאוריית ההתקבלות היא שקהלים שונים מפרשים את אותו הטקסט באופן שונה.
מחקרים אלו שונים ממחקרים קודמים בחקר התקשורת, הבוחנים את המסרים המקודדים בטקסט עצמו או ממחקרים מאוחרים יותר הבוחנים את השימושים והסיפוקים הנעשים בטקסט.
תאוריית ההתקבלות עשתה מהפכה בפרשנות המודרנית.
אחרי פרסום דעותיהם של וולפגנג איזר והנס רוברט יאוס, הפסיקו להתרכז בפרשנות ובביקורת והחלו להתייחס לבדיקת החברה עצמה והדרך בה היא מקבלת ומושפעת מהדברים.
לדוגמה, במחקר אתנוגרפיה מקובל לבדוק כיצד טקסטים משפיעים על קהלים ומעצבים את אמונתם והתנהגותם.
ג׳ון פיסק הדגים במחקרו כיצד נערות משתמשות במדונה כמשאב של השראה למחווה של עצמאות, ביטוי עצמי ומרד אופנה.
יש מיקוד השפעות של טקסטים ואופן בו קהלים משתמשים בטקסטים.
לדעת החוקרים המצדדים באסכולה, שילוב של מחקר כמותי ואיכותני עם מחקרי התקבלות עדכניים תורם רבות להבנת היחסים בין קהלים לבין טקסטים תרבותיים.
ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת.
אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.
ערך זה הוא יתום, כלומר אין ערכים בוויקיפדיה שמקשרים אליו.
אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולקשר אליו מערכים קשורים.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לתיאוריית ההתקבלות:
קצרמר תקשורת
תקשורת

Exit mobile version