רוזי אודונל


כל מה שרצית לדעת על רוזי אודונל:
רוזאן "רוזי" אודונל (באנגלית: Roseann "Rosie" O'Donnell, נולדה ב-21 במרץ 1962) היא אמנית סטנד-אפ, שחקנית, זמרת, סופרת וידוענית-מדיה אמריקאית.
אודונל גם תפקדה כעורכת של מגזין וידועה גם כבלוגרית, מפיקת טלוויזיה, אקטיביסטית למען זכויות להט"ב ושותפה בחברת התיירות הגאה "R Family Vacations", המארגנת חופשות משפחתיות למשפחות חד-מיניות.

אודונל החלה את דרכה עוד כנערה מתבגרת והפריצה הגדולה שלה הייתה בתוכנית כשרונות צעירים בשם "Star Search" כאשר הייתה בת עשרים.
השתתפותה בסיטקום ובסדרה של סרטי קולנוע הקנו לה הכרה בקרב הקהל האמריקאי, ובשנת 1996 היא החלה להנחות תוכנית אירוח בשם "המופע של רוזי אודונל" שזכתה בכמה פרסי אמי.
במהלך שנותיה כמנחת התוכנית היא כתבה את הספר הראשון שלה, ספר זכרונות בשם "Find Me", ואימצה את הכינוי "מלכת הנחמדוּת" ("queen of nice") יחד עם מוניטין של פילנתרופית.
היא השתמשה ברווחיה מהספר בסך 3 מיליון דולר להקמת קרן מלגות לילדים ולקידום פעילויות צדקה אחרות, תוך שהיא מעודדת ידוענים אחרים בתוכניתה לקחת חלק בפעילות.
אודונל יצאה מהארון והכריזה כי היא לסבית חודשיים לפני סיום השידורים של תוכנית הטלוויזיה שלה, ואמרה כי מטרתה העיקרית ביציאה פומבית הייתה לעודד מודעות לאימוץ על ידי משפחות חד-מיניות.
‏ אודונל עצמה היא מאמצת ואם אומנת, ומאז יציאתה מהארון היא פעילה בתחומים רבים הנוגעים לקהילת הלהט"ב.
בשנת 2006 החלה אודונל להשתתף באופן קבוע בתוכנית הטוק שואו המצליחה "השקפה" ("The View"), ותרמה רבות לרייטינג בהיותה נוטה לעימותים סביב דעותיה הליברליות ואישיותה החזקה והדומיננטית.
דעותיה המוצקות בנושאים רגישים בחברה האמריקאית שבאו לידי ביטוי בכמה מחלוקות בהן הייתה מעורבת במהלך השידורים הקנו לה מתנגדים רבים.
הביקורת שהעבירה בשידור חי על מדיניות הממשל ועל הנשיא ג'ורג' בוש במהלך מלחמת עיראק באומרה: "אנחנו מפירים זכויות אדם בכל מקום שבו דורכת רגלנו", עוררה סערה שהביאה לבסוף לעזיבתה את התוכנית ברשת ABC, שלושה שבועות לפני תום החוזה עמה.

בשנת 2007 פרסמה אודונל את ספר הזכרונות השני שלה, Celebrity Detox, המתאר את התמודדותה עם החיים הציבוריים והשתתפותה ב-"The View".
היא המשיכה בפעילויות הצדקה ובאקטיביזם בנושא להט"ב.
בנוסף, הוציאה אודונל שני אלבומי מוזיקה של שירים לכבוד חג המולד.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לרוזי אודונל:
זוכי אמי – אישים
זוכי אמי בתוכניות יום
להט"בים אמריקאים
שחקניות לסביות
מדבבים אמריקאים
מנחי טלוויזיה אמריקאים
מפיקי טלוויזיה אמריקאים
ניו יורק: אישים
סופרים אמריקאים
סטנדאפיסטים אמריקאים
פעילים חברתיים אמריקאים
פעילים למען זכויות להט"ב
שדרני רדיו וטלוויזיה אמריקאים
שחקני קולנוע וטלוויזיה אמריקאים
פעילי אינטרנט אמריקאים