סינדי לאופר


כל מה שרצית לדעת על סינדי לאופר:
סינת'יה אן סטפני "סינדי" לאוֹפֶּר (Cynthia Ann Stephanie "Cyndi" Lauper; יש להגות "לוֹפֶּר"; נולדה ב-22 ביוני 1953) היא תמלילנית, זמרת, שחקנית אמריקאית ופעילה לזכויות אדם שהקריירה שלה נפרשת על פני ארבעה עשורים.
לאופר פרצה לתודעה לאחר שהוציאה את אלבומה "She's So Unusual" בשנת 1983, שזיכה אותה בפרס הגראמי לתגלית השנה והפך אותה לאמנית הראשונה בהיסטוריה עם 4 להיטים מאלבום בכורה בחמישייה הראשונה במצעד האמריקאי.
אלבומה האחרון, שיצא בשנת 2010 והיה מועמד לגראמי, "Memphis Blues", הפך לאלבום הבלוז המצליח ביותר במצעד האמריקאי בשנה זו, ושהה במקום הראשון במשך 13 שבועות במצעד הבלוז האמריקאי.
לאופר גם כתבה והלחינה לבדה את כל השירים למחזמר ברודוויי המצליח "Kinky Boots", שזכה למספר הגדול ביותר של מועמדויות בטקס פרסי הטוני לשנת 2013, בהם זכה המחזמר ב-6 פרסים, ביניהם גם פרס המחזמר הטוב ביותר והמוזיקה המקורית הטובה ביותר שהוענקו ללאופר, מה שהפך אותה לאישה הראשונה אי פעם שזכתה לבדה בקטגוריה "המוזיקה המקורית הטובה ביותר".
במהלך הקריירה שלה, הוציאה לאופר 11 אלבומים, יותר מ-40 סינגלים ונכון ל-2011 מכרה יותר מ-50 מיליון עותקים ברחבי העולם, זכתה במספר פרסים הכוללים פרס הגראמי, פרס אמי, פרס הטוני, VMA, בילבורד, פרס המוזיקה האמריקאית ועוד, מה שהופך אותה לאחת האמנים הנמכרים ביותר.
לאופר היא גם אחת מהאמנים הבודדים בהיסטוריה של הבידור האמריקאי שהשיגו פרס גראמי, פרס אמי ופרס טוני, ועליה לזכות רק בפרס האוסקר כדי להצטרף ל-12 הזוכים בארבעת הפרסים.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לסינדי לאופר:
ויקיפדיה: עריכה – אישים
ויקיפדיה: עריכה – מוזיקה
זמרים אמריקאים
זמרי פופ אמריקאים
שחקני קולנוע וטלוויזיה אמריקאים
זוכי פרס גראמי
פעילים למען זכויות להט"ב
זוכי פרס טוני
זוכי אמי – אישים
זמרי רוק אמריקאים
סינדי לאופר
פמיניסטים אמריקאים
ניו יורק: אישים
זמרים בעלי מנעד קולי של 4 אוקטבות