היינץ כריסטיאן שטראכה


כל מה שרצית לדעת על היינץ כריסטיאן שטראכה:
היינץ-כריסטיאן שטראכה (גרמנית: Heinz-Christian Strache; נולד ב-12 ביוני 1969) הוא פוליטיקאי אוסטרי, חבר פרלמנט, חבר לשעבר במועצת העיר וינה, ומנהיג מפלגת החירות האוסטרית.
שטראכה, אשר בהכשרתו הוא טכנאי שיניים, היה פעיל בפוליטיקה של וינה מאז שנת 1991.
בשנת 2004, הוא החליף את הילמאר קבס כמנהיג מפלגת החירות האוסטרית בווינה.
שטראכה נחשב כתלמידו של המנהיג הוותיק של מפלגת החירות האוסטרית, ירג היידר, אך החל להתנגד לו כתוצאה ממאבק שהלך וגדל בתוך המפלגה בינואר 2005.
לאחר סדרה של הפסדים בבחירות המדינה, פשטו שמועות כי שטראכה יתמודד על תפקיד מנהיג המפלגה הלאומית כנגד אורסולה האובנר אחותו של ירג היידר.
סיכון גבוה של תבוסה מול שטראכה היה כנראה אחד הדברים אשר גרמו לירג היידר להקים מפלגה חדשה, הברית למען עתיד אוסטריה (BZÖ).
מאז הפילוג, התוצאות של מפלגת החירות האוסטרית בבחירות המדינה היו מעורבות בין המפלגות[דרושה הבהרה], אך היא עלתה על הציפיות בבחירות בווינה שנערכו באוקטובר 2005.
שטראכה עצמו היה מועמד מוביל בווינה, והמפלגה קיבלה 14.
9% מהקולות.
בשנת 2010 בבחירות לראשות העיר וינה, מועצת העיר ולמועצות האזוריות, מפלגתו של שטראכה קיבלה 26% מהקולות שהגדילו את מספרם של המושבים במועצת העיר למספר של 27, התמיכה בשטראכה הייתה חזקה ביותר בקרב צעירים מתחת לגיל 30.
בינואר 2007 פורסמו תמונות סטילס שנלקחו מצילום וידאו אשר צולם בסוף שנות ה-80 של המאה ה-20.
בתמונות אלה נראה שטראכה במדים צבאיים כשהוא משתתף לכאורה בפעילויות הדרכה צבאיות, ובנוסף מצדיע הצדעה נאצית.
שטראכה דחה את ההאשמות, וטען שזו תמונה בה הוא מזמין משקאות בירה ולא מצדיע.
בנובמבר 2012 השתתף בכנס של ארגון נאמני ארץ בירושלים‏.
שטראכה ביטא בכנס הזדהות עם העם היהודי ומדינת ישראל, והביא הוכחות להתנהלותו ולתמיכתו העקבית בישראל ובציבור היהודי בארצו ובאירופה מאז נבחר לתפקיד.
שטראכה ציין שתמיכתו בישראל מנוגדת לקו המקובל במפלגות רבות באירופה, הדגיש את תמיכתו במבצע "עופרת יצוקה" ועמידתו לימין ישראל בנושא המשט לעזה, תיאר את המצב הדמוגרפי באוסטריה ובאירופה והתייחס להגירה המוסלמית.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להיינץ כריסטיאן שטראכה:
פוליטיקאים אוסטרים