דרגות ההשפעה


כל מה שרצית לדעת על דרגות ההשפעה:
דרגות ההשפעה ברשת היא תאוריה מתחום חקר הרשתות החברתיות.
התאוריה גובשה על ידי החוקרים ניקולאס כריסטאקיס, רופא במקצועו ופרופ' באוניברסיטת הרווארד, וג'יימס פאולר, פרופ' חבר באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו.
בעבודתו כרופא החל כריסטאקיס להתעניין בצורות בהן מחלה של אדם אחד עלולה לגרום למחלה של אדם אחר כאשר יש ביניהם קשר חזק.
במהלך עבודתו הבין שההשפעה לא מצטמצמת לזוגות בלבד אלא מתפשטת גם מעבר להם, וזה הוביל אותו למחשבה על רשתות חברתיות.
כריסטאקיס חבר אל ג'יימס פאולר שעסק באותו זמן בחקר השפעת האמונות הפוליטיות של אנשים על אנשים אחרים.
בספרם "מחוברים" מציגים כריסטאקיס ופאולר ממצאים ממחקריהם המשותפים, לפיהם לרשתות חברתיות יש השפעה חזקה על התנהגותם של אנשים.
ההשפעה החברתית לא מסתיימת באנשים אותם אנחנו מכירים.
אנחנו משפיעים על חברינו והם משפיעים על חבריהם כלומר פעולותינו יכולות להשפיע גם על אנשים שלא פגשנו מעולם.
כריסטאקיס ופאולר בדקו תופעות מתחומים שונים כמו עלייה במשקל,‏ גמילה מעישון‏ ותחושת אושר.
‏ לטענתם, המפתח להבנת אנשים הוא הבנת הקשרים ביניהם.
לרשתות חברתיות יש מבנה מסוים (טופולוגיה) והן יכולות להיות מורכבות או פשוטות, עמוקות או שטוחות.
ההבדלים מגדירים את הקשרים בין החברים וקובעים את צורת ההשפעה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לדרגות ההשפעה:
רשתות חברתיות