שיווק רשתי


כל מה שרצית לדעת על שיווק רשתי:
שיווק רשתי או שיווק רב-שכבתי, ובר"ת שר"ש, ולעתים גם שיווק פירמידלי (באנגלית: MLM – Multi Level Marketing) או מכירה ישירה, הוא שיטת מכירה שבה סוכן מכירות מתוגמל גם בגין מכירותיו הוא וגם בגין מכירות של הסוכנים שגייס והסוכנים שגייסו אלו שהוא גייס, במבנה של פירמידה, כך שהכנסתו גדלה ככל שגדלים עומק ורוחב הארגון שמתחתיו.
חברות המשתמשות במודלי שיווק רשתי לתגמול הם מושא תכוף לביקורת ותביעות משפטיות.
הביקורות מתמקדות בדמיונן לתרמית הפירמידה בהיבטים שונים כמו תיאום מחירים של מוצרים, עלויות הצטרפות גבוהות (בדמות רכישת ערכת שיווק ומוצרי הדגמה), דגש על גיוסם של אחרים תחת מכירות בפועל של המוצרים, עידוד אם לא דרישה מחברים לרכישה ולשימוש במוצרים של החברה, כמו גם יעדי מכירות וגיוס מורכבים ולעתים תוכניות תגמול מוגזמות.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לשיווק רשתי:
שיווק רשתי