קונפדרציית הכדורגל של אוקיאניה


כל מה שרצית לדעת על קונפדרציית הכדורגל של אוקיאניה:
קונפדרציית הכדורגל של אוקיאניה (באנגלית: Oceania Football Confederation, בראשי תבות OFC) היא אחת משש הקונפדרציות היבשתיות החברות בפיפ"א.
מבין הקונפדרציות, אוקיאניה היא הקטנה והחלשה ביותר, בפער ניכר.
הקונפדרציה נוסדה ב-1966 על ידי התאחדויות הכדורגל של אוסטרליה, ניו זילנד ופיג'י, וכיום חברות בה 11 התאחדויות כדורגל, חלקן של מדינות וחלקן של טריטוריות השייכות למדינות אחרות.
נבחרות נוספות, שמייצגות טריטוריות שאין להן התאחדות כדורגל מוכרת, משתתפות בטורנירים של ה-OFC כחברות נלוות.
הקונפדרציה מארגנת את טורניר גביע האומות של מדינות אוקיאניה בכל 4 שנים החל מ-2008.
אלופת הטורניר משתתפת בגביע הקונפדרציות.
בינואר 2006 עזבה התאחדות הכדורגל של אוסטרליה, המדינה הגדולה ביותר שלה הנבחרת המצליחה ביותר באוקיאניה, את הקונפדרציה האוקיאנית, ועברה לקונפדרציית הכדורגל של אסיה (AFC).
לאחר מעבר זה, הפכה ניו זילנד לנבחרת הבולטת ב-OFC.
בשנים 2008, 2009 עזבו התאחדויות הכדורגל של איי מריאנה הצפוניים ופלאו את הקונפדרציה האוקיאנית, ועברו לקונפדרציית הכדורגל של אסיה (AFC).
במוקדמות גביע העולם בכדורגל אין לאוקיאניה מקום מובטח והמנצחת בטורניר המוקדמות של אוקיאניה צריכה להתמודד על העלייה למונדיאל נגד נבחרת מיבשת אחרת.
עד כה השתתפו נבחרות מאוקיאניה במונדיאל רק חמש פעמים: אוסטרליה עשתה זאת פעמיים, ב-1974 וב-2006 (בפעם השנייה היא הייתה הנציגה האוקיאנית הראשונה שעלתה לשמינית הגמר), ישראל ב-1970 וניו זילנד העפילה למונדיאל 1982 ול-מונדיאל 2010.
נבחרת ישראל בכדורגל, שהוחרמה מסיבות פוליטיות על ידי מדינות רבות באסיה, התמודדה מול נבחרות מאוקיאניה על הזכות להשתתף בגביע העולמי במוקדמות למונדיאל 1970, מונדיאל 1986 ומונדיאל 1990.
גם נבחרת טייוואן שיחקה מספר פעמים בבית האוקיאני, מסיבות פוליטיות.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לקונפדרציית הכדורגל של אוקיאניה:
פיפ"א
ארגוני כדורגל
אוקיאניה: ספורט