מטריצת צמיחה-נתח שוק


כל מה שרצית לדעת על מטריצת צמיחה-נתח שוק:
מטריצת צמיחה-נתח שוק (באנגלית: Growth-share matrix) הידועה גם בכינויה מטריצת BCG, מודל יועצי בוסטון ו-בוסטון Box, היא תרשים שנוצר על ידי ברוס הנדרסון עבור חברת Boston Consulting Group) BCG) בשנת 1968 כדי לסייע לתאגידים בניתוח עסקי של יחידות עסקיות או של המוצרים שלהן.
המטריצה מסייעת לתאגיד להקצות משאבים ומשמשת ככלי אנליטי בשיווק המותג, ניהול מוצר, ניהול אסטרטגי, ובניתוח תיק במסגרת תהליכי ייעוץ אסטרטגי.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למטריצת צמיחה-נתח שוק:
אסטרטגיה עסקית
שיווק
אינפוגרפיקה