החפרנים


כל מה שרצית לדעת על החפרנים:
החפרנים היא תוכנית טלוויזיה מדעית קומית ישראלית, בהנחיית דודו ארז, ובהשתתפות מירב פלדמן, יובל סגל, רחלי רוטנר, ומשה מלכה.
התוכנית עלתה לשידור ב-31 באוגוסט 2014.
בערוץ הטלוויזיה החינוכית הישראלית, ובערוץ 2.
ב-22 במרץ 2015 עלתה לשידור העונה השנייה, עם פרקים נוספים.
בכל תוכנית הצופים שולחים אל צוות החפרנים שאלה מצולמת בוידאו, וצוות החפרנים נשלח לברר את התשובה.
במהלך התוכנית מתארחים גם מומחים אמיתיים כגון: רופאים, פיזיקאים, אקולוגים, תזונאית, מרצה לחקר המוח, מרצה למדע פופולארי, גנטיקאי, היסטוריון, אמן חושים ועוד.
התוכנית עוסקת בין היתר בשאלות: מדוע לפיראטים יש רטייה, האם יהיה סוף לעולם, מי המציא את ריצת המרתון, האם אפשר לנוע במהירות האור, האם מסע בזמן אפשרי, מי המציא את השוקו, מדוע שמים נרות על עוגת יום הולדת, ונושפים על הנרות תוך בקשת משאלה, מדוע הזאבים מייללים לכוון הירח, מי באמת גילה את אמריקה, איך הומצא הא"ב העברי, מהו חור שחור ועוד.
במהלך הסדרה נערכו תוכניות מיוחדות (ספיישלים), שיוחדו לנושא אחד: ספיישל מדע בדיוני (הכולל פארודיה על התוכנית מסע בין כוכבים, תוך הפיכת האולפן של החפרנים לחללית), ספיישל גיבורי על (1,2), ספיישל ארצות הברית (בהשתתפות קונסול ישראל בניו יורק, אלון פנקס), ספיישל סין, ספיישל ספורט, ספיישל אימה, ספיישל מיתוסים, ספיישל דרקונים, ספיישל הומור, ספיישל בחירות (בהשתתפות הפובליציסט בני ציפר) וספיישל עבר (לקט פקטיבי מתוך תוכנית שכביכול צולמו לפני אלפי שנים, כדי להמחיש את התפיסות המוקדמות של האנושות בענייני מדע).
באולפן החפרנים נמצא "מקלחון הזמן", המאפשר לשגר את החפרנים לעבר, לעתיד ולחלל.
במהלך התוכנית הכתבים מוצגים כ"חפרנים", כשלכל כתב נוסף שם המשפחה "קידר", בנוסף לשם משפחתו המקורי, ללא הסבר.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להחפרנים:
הטלוויזיה החינוכית הישראלית
תוכניות טלוויזיה שעלו לשידור בעשור השני של המאה ה-21