ספר המורמונים (מחזמר)


כל מה שרצית לדעת על ספר המורמונים (מחזמר):
"ספר המורמונים" (באנגלית: The Book of Mormon) הוא מחזמר סאטירי שנכתב והולחן על ידי רוברט לופז, טריי פארקר ומאט סטון (יוצרי סדרת האנימציה הקומית סאות' פארק).
ההצגה משלבת בין סאטירה על עולם הדת לבין פארודיה על מחזות הזמר הקלאסיים, מה שמשקף את המשיכה החזקה של פארקר וסטון לזרם המורמוני בנצרות ולמחזות זמר.
"ספר המורמונים" מביא את סיפורם של שני נערים מיסיונרים מהזרם המורמוני שנשלחים לכפר נידח בצפון אוגנדה, הנשלט בידי גנרל אכזרי שמטיל אימה על האוכלוסייה המקומית.
בראייה אופטימית ותמימה, מנסים השניים לשכנע את תושבי הכפר לקרוא את ספר המורמונים (אם כי רק אחד משניהם באמת קרא את הספר), זאת במטרה להציע לתושבי הכפר להמיר את דתם.
אבל אנשי אוגנדה מודאגים יותר מהמלחמה, הרעב, העוני וממחלת האיידס שמכה בהם, וכך נוצרת תקשורת בעייתית שמקשה על השניים לשכנע את תושבי הכפר להתפנות לטובת קריאה בספר.
לאחר שבע שנות פיתוח, ההצגה עלתה בברודוויי, ניו יורק, במרץ 2011.
"ספר המורמונים" גרף ביקורות חיוביות ופרסים רבים, כולל תשעה פרסי טוני, שאחד מהם היה למחזמר הטוב ביותר ופרס הגראמי לאלבום המחזמר הטוב ביותר.
האלבום, בביצוע להקת השחקנים המקורית של ברודוויי, יצא לאור בחודש מאי 2011, ונחשב לאחד האלבומים הנמכרים ביותר מבין אלבומי מחזות הזמר של ברודוויי בארבעת העשורים האחרונים.
ב-25 בפברואר 2013 הועלתה ההפקה הבריטית למחזמר בווסט-אנד.
הבכורה הרשמית של המחזמר בלונדון נערכה מספר שבועות לאחר מכן, ב-13 במרס 2013.
בחודש אפריל 2014 זכתה ההפקה הבריטית בארבעה פרסי אוליבייה (טקס פרסי התיאטרון החשוב ביותר באנגליה): המחזמר הטוב ביותר, השחקן הראשי הטוב ביותר במחזמר, שחקן המשנה הטוב ביותר במחזמר ופרס עיצוב התנועה הטוב ביותר.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לספר המורמונים (מחזמר):
ויקיפדיה: שכתוב – תרבות פופולרית
מחזות זמר