עלות שיתוף פעולה


כל מה שרצית לדעת על עלות שיתוף פעולה:
עלות שיתוף פעולה הוא מושג המורכב משתי מילים, עלות שהוא מושג כלכלי במהותו ושיתוף פעולה שהוא מושג מהקהילות חברתיות.
קליי שירקי עושה שימוש במושג הכלכלי להבהיר מה קורה לארגונים, כאשר עלות התקשורת יורדת באופן דרמטי לנוכח התשתיות הדיגיטליות הזמינות ומהפכת התקשורת באינטרנט.
אפשר לשתף, לשוחח ולהתארגן בכל מקום גאוגרפי ללא מגבלה של זמן, עלות וללא צורך בשיטה הארגונית המסורתית.
מקובל בכלכלה כשארגון לא יכול לעמוד בעלויות העסקה עדיף להעביר לארגון שעלויותיו זולות יותר.
אפשר להשליך את התאוריה הכלכלית הזאת למה שקורה היום בעולם התקשורת.
קליי שירקי, בספרו "כל אחד יכול: ארגונים ללא ארגונים", מסביר שאפשרי לתכנן מערכות שמתאמות את התפוקה של הקבוצה כתוצר לוואי של המערכת מבלי להתייחס למודלים המוסדיים.
החלפת תכנון בתיאום זה ההיבט הכלכלי של מערכות שיתוף פעולה.
הארגונים המסורתיים עומדים מול מהפכת תקשורת שמשפיעה על פעילותם.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לעלות שיתוף פעולה:
תרבות אינטרנט