סורת אל-פלק


כל מה שרצית לדעת על סורת אל-פלק:
סורת אל-פַלַק (בערבית: سورة الفلق), או סורת השחר הבוקע, היא סורה מספר 113, בקוראן.
סורה קצרה זו מונה חמישה פסוקים (אַיאַת) בלבד, ולפי האמונה המוסלמית היא הורדה למוחמד באמצעות המלאך גִ'בְריל (جبريل) במכה.
לפי ספרו של אבּ‏ן אלצֻ'רַ‏יְס, פַ‏צָ‏'אאִ'יל אלקֻראן (מהמאה ה-10), המיוחס לפרשן הקוראן עַ‏טָ‏אא' אלחֻ'ראסאני (בן המאה ה-8), הורדה סורה זו אחרי סורת אל-פיל ולפני סורת א-נאס.
‏ הסורה מבקשת את הגנתו של אללה מפני רשעותו של השטן.
סורה זו מבקשת את הגנתו של אללה מפני רעות של יצורים שונים,‏ כגון זו של "האופל" או מפני קנאתו של הקנאי.
‏ הפסוק הרביעי מתייחס לרעתן של "נושפות בקשרים" – מונח המתייחס לנשים שנשפו או ירקו על קשרים לצרכים מאגיים.
‏ יש הרואים ב"רעתו של הקנאי בקנאתו", המוזכרת בפסוק החמישי, התייחסות לעין הרע, אולם ניתן גם להבין פסוק זה כפשוטו.
סורת א-נאס, הסורה העוקבת לסורת אל-פלק, עוסקת גם היא באותו הנושא, ועל כן לעתים מתייחסים לשתיים כצמד בשם "השומרות" (מפני השטן) (المعوذتين אל-מֻעַוַדַ'תַין).
קיימת סונה (מנהג) הגורסת כי יש לקרוא סורות אלו מעל למיטתו של חולה בטרם ישכב לישון.
מנהג אחר הוא קריאת "השומרות", יחד עם סורת אל-פאתחה (סורת הפתיחה) שבע פעמים ביום שישי כסגולה להגנה שתוקפה יפה לשבוע ימים, עד ליום השישי הבא.
‏הטקסט עם תעתיק ותרגום לעברית הוא כדלקמן:بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمבּסם אללּה (אל)רּחמן (אל)רּחיםבשם האל הרחמן והרחום113:1قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِקֻל אַעוּדֻ' בִּרַבִּ (א)לְפַלַקאמור: אשים מבטחי בריבון השחר113:2 مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَמִן שַרּ מַא חַ'לַקמפני הרוע של מה שברא113:3 وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَוַמִן שַרּ עַ'אסִק אִדַ'א וַקַבומהרוע של האפילה כאשר נעלם (הירח)113:4 وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِוַמִן שַרּ (אל)נַּפַּאתַ'את פִי (א)לְעַקַדומהרוע של המכשפות בחבלים113:5 وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَוַמִן שַרּ חַאסִד אִדַ'א חַסַדומהרוע של קנאי כאשר הוא מקנא
נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לסורת אל-פלק:
סורות