כל מה שרצית לדעת על קטמול-קלרק:
אלגוריתם קטמול-קלרק (באנגלית: Catmull–Clark) הוא אלגוריתם בגרפיקה ממוחשבת שמטרתו ליצור משטחים חלקים באמצעות חלוקה חוזרת ונשנית של משטח.
האלגוריתם הוצג לראשונה ב-1978 על ידי שני מדעני המחשב האמריקניים אדווין קטמול וג'יימס קלרק.
האלגוריתם פועל בצורה רקורסיבית כשבכל שלב נעשה עידון בצורה הבאה:מתחילים ממודל של פאון, וכל הקודקודים בו נקראים קודקודים מקוריים.
על כל פאה מוסיפים נקודת פאה (face point): היא נקודת שיווי המשקל בין הקודקודים המקוריים של הפאהעל כל צלע מוסיפים נקודת צלע ( edge point): ממוצע שתי נקודות הפאה הסמוכות ושתי נקודות הקצה המקורית של הצלע.
לכל נקודת פאה מוסיפים צלע המקשרת לצלעות הפאה: המקשרת את נקודת הפאה עם נקודות הצלע המתאימותלכל נקודה מקורית P מגדירים את F להיות ממוצע נקודות הפאה שיצרנו זה לא מכבר שנוגעות ב-P, ומגדירים את R להיות ממוצע נקודות האמצע לצלעות הנוגעות ב-P.
כל נקודה מקורית מוזזת ל F + 2 R + ( n − 3 ) P n {\displaystyle {F+2R+(n-3)P \over n}} .
מחברים כל קודקוד לנקודות הצלע של כל הצלעות המקוריות שבהן היה הקודקוד המקורימגדירים את פאות חדשות על סמך הבנייההפעלה חוזרת של האלגוריתם יוצרת משטחים חלקים יותר.