Braid


כל מה שרצית לדעת על Braid:
Braid הוא משחק פלטפורמה שנוצר באופן עצמאי על ידי המתכנת ג'ונתן בלו.
המשחק הופץ לשירות ה– "Live Arcade" של קונסולת המשחקים Xbox 360 ב– 6 באוגוסט 2008, ויצא בגרסת PC ב– 10 באפריל 2009.
במרכז העלילה עומד אדם בשם טים, שתפקידו להציל נסיכה שנחטפה בידי מפלצת.
המשחק כולל מאפיינים מסורתיים של משחקי פלטפורמה: עולמות ובתוכם שלבים, בהם הגיבור רץ, קופץ, מטפס על סולמות ומחסל אויבים.
עם זאת, מאפיין חריג ועיקרי במשחק הוא האפשרות לשליטה בזמן.
השחקן יכול "להריץ לאחור" כל פעולה שנעשית על ידו ללא כל הגבלה, גם כאשר התוצאה היא מות הגיבור.
השימוש הנכון במאפיין זה הוא המפתח לפתירת השלבים, כשבכל שלב על השחקן לאסוף חלקי פאזל המרכיבים תמונה.
ג'ונתן בלו עיצב את המשחק כמעין ביקורת אישית כלפי טרנדים הקיימים בקרב מפתחי משחקים.
השלמת הפרויקט ארכה כשלוש שנים והוא מומן מכספו הפרטי של בלו.
האנימטור בהתחלה היה אדמונד מקמילן אך הוא הוחלף על ידי דייויד הלמן, האנימציה עברה שינויים לא מעטים עד שהייתה לשביעות רצונו של בלו, ותאמה את חזונו.
גרסה ראשונית של המשחק, ללא האנימציה המלוטשת, זכתה בפרס "העיצוב החדשני" בפסטיבל המשחקים העצמאיים בשנת 2006.
המוצר המוגמר זכה בפרסים נוספים ובביקורות חיוביות, ועם הזמן קיבל את הדירוג הגבוה ביותר באתר Xbox Live.
יחד עם זאת, נשמעו טענות באשר לאורכו של המשחק ולמחירו.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לBraid:
משחקי מחשב