רמז – עזרה ופתרונות

DirectX

כל מה שרצית לדעת על DirectX:
DirectX היא ספרייה (DLL) שפותחה על ידי מיקרוסופט לסביבת Windows שמטרתה לתת גישה ישירה לחומרת המחשב, ובכך להאיץ ביצועים.
מטרה נוספת של ספרייה זו היא להנגיש למתכנתים פונקציות לגרפיקה דו-ממדית ותלת-ממדית, מבלי שיעברו התמחות מיוחדת בכך.
הוספת ספרייה זו גרמה לכך שפיתוח משחקי מחשב למשל יהיה קל ומהיר מאשר קודם.
פיתוח הספרייה היווה למעשה נסיגה מאחד ההבדלים המרכזיים בין Windows ל־DOS, הניסיון להפריד את החומרה והתוכנה ובכך לאפשר תלות נמוכה יותר ביניהן.
נסיגה זו גורמת לכך שעקרונית תוכנות העובדות עם DirectX גורמות ל־Windows להיות פחות יציבה (אף על פי שלרוב ההבדל אינו משמעותי) וכמו כן DirectX פועלת רק על מחשבי פלטפורמת x86 (אינטל ו AMD).
DirectX כוללת את החבילות:

DirectDraw – מספק גישה ישירה לכרטיס המסך המותקן במחשב.
DirectPlay – מאפשר גישה ישירה לכרטיס הרשת המותקן במחשב.
DirectSound – מספק גישה ישירה לכרטיס הקול המותקן במחשב.
Direct3D – חלק מ־DirectX הכולל עבודה בתלת-ממד.
DirectInput – מספק גישה למקלדת המחוברת למחשב.
DirectMusic – מאפשר לחבר מוזיקה.

רוב המשחקים החדשים משתמשים ב־DirectX על מנת ליצור גרפיקה יותר מציאותית, סאונד מציאותי יותר, אפקטים נוספים במשחקי תלת-ממד, ועוד.
על מנת לקבל פרטים על ספריית ה־DirectX המותקנת במערכת ההפעלה, יש להיכנס להפעלה ולהקליד: "dxdiag".
נכון ל-2014, הגרסה העדכנית ביותר של DirectX היא DirectX 11.
2, אולם גרסה זו אינה תואמת כל כרטיס מסך.
הראשונים שהציגו כרטיס מסך שתומך ב-DirectX 11 היו AMD-ATI עם סדרת כרטיסי המסך Radeon HD 5000.
במרכז הפרופגנדה של AMD-ATI עמדה פונקציה חדשה, בשם "טסלציה" המשפרת באופן משמעותי את רמת המפרט הגרפית ופועלת רק בסביבת DirectX 11 ומעלה.
בשנת 2015 צפוי להשתחרר DirectX 12 עם יציאת Windows 10.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לDirectX:
גרפיקה ממוחשבת

Exit mobile version